Este decizia Federaţiei industriei alimentare olandeze (FNLI), luată după dezbateri publice privitoare la modul cum publicitatea influenţează felul de a se hrăni al copiilor.
Obezitatea este o problemă asupra căreia insistă industria alimentară, declară FNLI, care reprezintă 450 de întreprinderi.
Măsura vizează eliminarea personajelor sub licenţă, destinate copiilor cu vârste sub 13 ani, care apar pe amblajale produselor ce conţin foarte multe grăsimi.
FNLI speră că această măsură va fi aplicată progresiv în cursul anului 2017, ca urmare a evaluărilor de conformitate cu reglementările europene.
Foodwatch, asociaţia pentru apărarea consumatorilor, susţine că criteriile nutriţionale folosite pentru a determina dacă un produs este sănătos şi echilibrat sau nu sunt atât de inaccesibile încât prin excluderea persoanelor vor fi eliminate exemplele de junk foond ce nu trebuie urmate.
Sjoerd van de Wouw, care se ocupă de campania de marketing destinată copiilor, îi explică organizaţiei FoodNavigator că unele carbogazoase, chipsuri şi îngheţate încă sunt considerate sănătoase potrivit profilului nutriţional industrial şi, deci, pot fi promovate copiilor cu vârste între 7 şi 13 ani.
Acest proiect este lansat în timp ce, în Regatul Unit, interdicţia publicităţii la junk food destinată copiilor pe internet, în magazine şi la cinema tocmai a fost anunţată, completând astfel o reglementare deja existentă privitoare la publicitatea la aceste produse pe micile ecrane.