Moda din Franţa a făcut un pas îndrăzneț împotriva anorexiei prin interzicerea modelelor ultra-subțiri și minore în reclame şi pe podium, relatează neweurope.eu.
Greii din modă au promis că nu vor mai angaja modele prea tinere sau prea subţiri pentru fotografii sau evenimente live. Măsura respectă legislația franceze introdusă în mai 2017, care impune ca modelele să prezinte un certificat de sănătate. Agenții care încalcă această prevedere sunt pasibili de amenzi de până la 75.000 € și peste șase ani de detenţie.
"Ultra-subțire" este echivalentul dimensiunii 32 în Franța, XXS în SUA, 4 în Marea Britanie. Bărbații vor trebui să aibă dimensiunea 44 sau peste.
În 2009, Institutul Național de Studii Demografice din Franța a comparat indicele de masă corporală al femeilor din Europa de Vest și a constatat că femeile franceze aveau cel mai scăzut indice de masă corporală la 23,2 ani.
Femeile britanice aveau cea mai mare medie la 26,2, care era peste intervalul normal considerat sănătos: 18,5 - 24,9. Nicăieri în Europa de Vest, masa corporală promovată de modă nu corespunde cu dimensiunile femeii de pe stradă.
Prin minore se înțelege vârsta de 16 ani. Mărci precum Kering (Gucci, Bottega Veneta, Alexander McQueen, Yves Saint Laurent, Marc Jacobs, Thomas Pink) și LVMH (Louis Vuitton, Christian Dior și Givenchy, Fendi, Marc Jacobs) nu vor permite modele profesionale cu vârsta sub 16 ani; în plus, oricine sub 18 ani trebuie însoțit în orice moment de un tutore legal și nu poate consuma alcool.
Industria modei are o reputație îngrozitoare pentru promovarea imaginilor corporale nesănătoase, precum și pentru maltratarea angajaților. În ultimii ani, modele renumite au dezvăluit dietele demne de tortură, a utilizării largi a laxativelor și a anorexiei cronice. Mai mult decât atât, pentru casele de modă nu e nimic neobișnuit să folosească modele minore, de 14 sau 15 ani.