Cea mai mare rețea socială din lume a anunțat noi măsuri pentru a întări controlul asupra anunțurilor care apar pe platformă. Facebook va angaja 1.000 de angajați pentru a controla anunțurile pe fondul investigației privind Rusia, relatează thenewwconomy.com
De la implicarea sa în ancheta privind amestecul ruşilor în alegerile prezidenţiale din SUA, Facebook a făcut o serie de schimbări în sistemele sale de control al reclamelor.
Facebook va angaja 1.000 de persoane în anul următor pentru a controla anunțurile care sunt prezentate celor două miliarde de utilizatori ai platformei. Decizia, care include și investiții suplimentare în software pentru a scoate în mod automat anunțurile care încalcă termenii şi condițiile companiei, a fost anunțată pe 2 octombrie.
Facebook este în prezent parte a unei investigații oficiale privind implicarea Rusiei în campania electorală americană. "Pentru felul în care a fost folosită munca mea, mai degrabă pentru a dezbina oamenii decât a-i aduce împreună, cer iertare și voi munci pentru a face mai bine", a scris fondatorul și CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, într-un post pe 30 septembrie, fără a se referi la o situaţie anume.
Facebook, alături de alte companii de tehnologie, se află fost sub o presiune din ce în ce mai mare a anchetatorilor federali și a Congresului, deoarece ar fi jucat un rol în amestecul Rusiei în alegerile prezidențiale din SUA de anul trecut.
De la implicarea în anchetă, Facebook a introdus diverse măsuri pentru a-și îmbunătăți sistemul de publicitate. Volumul reclamațiilor primite de Facebook pentru anunțurile sale a forțat compania să crească numărul de angajați care lucrează la revizuirea mesajelor publicitare.
Conform informațiilor din Congresul american, se estimează că, în timpul alegerilor, circa 10 milioane de persoane din SUA au vizualizat 3.000 de anunțuri provenind de la 470 de conturi neautorizate. Suma cheltuită din conturile susținute de entități rusești a ajuns la 100.000 de dolari.
Anunțurile, care au abordat în principal aspecte precum imigrația, rasa și drepturile LGBT, au fost considerate ca fiind dezbinatoare din punct de vedere politic. Cu toate acestea, Facebook a declarat că "este posibil să nu fi descoperit toată activitatea rău intenţionată care a încercat să intervină în procesul politic american", conform The Wall Street Journal.
Facebook a declarat că analizează milioane de anunțuri în fiecare săptămână și, în plus, aproximativ opt milioane de oameni raportează zilnic companiei anunţuri publicitare. Acest volum a forțat compania să crească numărul de angajați care lucrează la revizuirile publicitare, împreună cu alte măsuri necesare pentru a controla anunțurile de pe platformă.
În mai, compania a anunțat că va angaja încă 3.000 de persoane pentru a elimina videoclipurile care prezintă sau promovează violența.