Un hotel din oraşul japonez Sasebo are drept angajaţi o echipă de roboţi. De la recepţioner pînă la cameriste, tot stafful e compus din echipament de înaltă de tehnologie, care funcţionează pe baterii. Lucrurile sînt simple şi elimină toate problemele inerente naturii umane.
De la uşile care se deschid prin recunoaşterea facială pînă la sistemul de iluminare, tot stafful hotelului e robotizat. Nu se supără dacă vii tîrziu în cameră, nu aşteaptă bacişiş, nu-ţi rătăceşte bunurile.
În plus, roboţii sînt un exemplu de bune maniere.
Hotelul Henn na (Ciudat, în japoneză) are drept recepţioneră o femeie humanoid, care dă din gene cînd vorbeşte cu clienţii. La intrarea în hotel te întîmpină un velociraptor robotizat şi extrem de politicos. Serviciul în cameră e asigurat de drone care controlează temperatura în cameră şi sistemul de iluminat.
Echipa care a lucrat la acest sistem robotizat recunoaşte însă că roboţii nu pot înlocui omul în totalitate dar că, în schimb, cînd vine vorba de politeţe, sînt imbatabili.
De securitatea oaspeţilor se ocupă oamenii şi o întreagă echipă, tot de oameni, stă în spatele echipei de roboţi, pentru a le maximiza eficienţa.
Managerul hotelului Ciudat spune că a vrut să potolească ascensiunea preţurilor la hoteluri şi crede că într-un viitor nu foarte îndepărtat hotelurile low-cost vor deveni la fel de populare ca şi cursele aeriene. O cameră pe noapte e 80 de dolari.