Însă ultimul film, „Jocurile Foamei: Revolta – partea a doua”, reprezintă mai multă aventură, mai multă adrenalină, decoruri mai ample, personaje mai complexe. Direct proporţional, lupta lui Katniss Everdeen e lupta fiecăruia cu sistemul, iar miza ei e şi miza noastră: un viitor mai bun, o lume mai bună.
În ultimul film din seria „Jocurile Foamei”, tehnologia de producţie şi efectele speciale vin ca turnate pe aşteptările publicului. Fanii francizei au acum ocazia să vadă Capitol-ul – acest cuib al luxului – distrus şi măcinat de război. Dar ca să le reuşească pe de-a-ntregul această imagine, echipa de producţie a căutat locaţii de filmare care să se plieze perfect pe firul epic şi le-au găsit în Franţa şi Germania, două ţări în care modernul şi clasicul se întâlnesc la tot pasul în arhitectură.
Hulitul preşedinte Snow, de exemplu, trăieşte opulent într-un conac datând din 1903, care se află lângă Versailles. Tot în Franţa a descoperit echipa de producţie unul dintre cele mai spectaculoase elemente de scenografie – impunătoarea clădire din Paris cunoscută ca „L’espace Abraxas”, un imobil din piatră, masiv, înconjurat de stâlpi şi arcade şi care dă sentimentul de Grecia antică. Aici, într-una dintre scenele cele mai impresionante din film, peste Katniss, Gale şi Peeta se revarsă un şuvoi de „goo” (mâzgă).
În Germania s-a filmat într-o fabrică părăsită din Rüdersdorf şi în aeroportul Tempelhof, un fel de punct terminus, care apare şi în prima parte a „Revoltei”. Apoi echipa s-a mutat într-o fostă unitate militară rusă din zona Berlinului de Est, unde iarba cuprinsese tot – o nouă provocare pentru imaginaţia scenografilor.
Însă cea mai mare provocare în termeni de decor a fost crearea tunelurilor în care detaşamentul 451 condus de Katniss înfruntă armata de şopârle mutante. Planul iniţial a fost să construiască nişte canale mari, dar pe măsură ce producţia avansa, regizorul Francis Lawrence a cerut ca ele să fie cât mai mici posibile, atât de mici încât actorii abia încăpeau. În aceste coridoare strâmte decurge şi cea mai ambiţioasă scenă de acţiune, pentru care a fost nevoie de o coregrafie de luptă amănunţită.
Cu aşa decoruri şi efectele speciale şi cascadoriile au fost pe măsură. Mai mult ca niciodată, o vedem pe Katniss în acţiune şi, spre norocul echipei de filmare, Jennifer Lawrence chiar a devenit pricepută în mânuirea săgeţilor şi a arcului. Momentele de acţiune se adună şi cresc în intensitate chiar până la final.
Spectacol al tuturor simţurilor în format 4DX
Odată cu premiera în România, „Jocurile Foamei: Revolta – partea a doua” poate fi vizionat şi în inovatorul format 4DX, adus în România de Cinema City în 2015, în multiplexurile din Mega Mall Bucureşti şi City Park Mall Constanţa. Tehnologia 4DX – considerată, la scară largă, cea mai mare inovație de până acum în materie de tehnologie cinematografică – şterge orice graniţă între spectator şi actor. Acest lucru se traduce în scaune high-tech mobile și efecte speciale ce includ vânt, ceață, fulgere, baloane de săpun, apă, ploaie și mirosuri, disponibile atât pentru filmele 2D, cât și pentru filmele 3D. Aceste efecte sunt perfect sincronizate cu acțiunea de pe ecran, dând naștere unei experiențe cinematografice memorabile.
În timpul vizionării capitolului final din celebra seria „Jocurile Foamei”, în sala de cinema scaunele se mişcă, lumini se aprind şi se sting, miroase a praf de puşcă, se lasă ceaţa, iar toate aceste elemente nu sunt decât o anticipare a exploziilor ce urmează. E război total în Panem.
Cerul s-a întunecat, aerul bubuie, scaunele se mişcă violent şi pe umeri simţi stropi reci de ploaie care cad balsamic, parcă să închidă răni vechi. Şi efectele speciale nu se opresc aici. Respiri adânc, ghemotocul din stomac e frică, dar nu e cazul să-i dai atenţie acum. Te concentrezi, eşti alături de Katniss, devii o gaiţă zeflemitoare, scoţi o săgeată, tragi, o auzi şfichiuind prin aer.
Toate simţurile sunt ascuţite şi, pe măsură ce satira politică escaladează, resimţi fiecare schimbare de atmosferă, fiecare moment tensionat. Zarurile au fost aruncate, de aici nu mai există loc de întoarcere. Aici se dă bătălia finală pentru viitor, o bătălie în care fiecare joacă un rol important, chiar de pe scaun, din sala de cinema.