Știrea potrivit căreia Facebook a permis Spotify, Netflix şi Royal Bank of Canada să citească, scrie şi să şteargă mesaje private ale utilizatorilor şi să vadă toţi participanţii la discuţii a făcut, cum era de așteptat, valuri în întreaga lume. Netflix vine acum cu precizări.
De altfel, și Facebook a încercat să explice despre ce este vorba, într-o postare pe blog. Compania precizează că a dat posibilitatea acestor parteneri să citească, scrie și șteargă mesaje private, pentru ca userii să poată comunica unul cu celălalt folosind serviciile unor terți.
Precizarea de pe blog vine după ce cursul acțiunilor Facebook a scăzut cu peste 7% miercuri, una dintre cele mai proaste zile la bursă ale companiei.
”Niciun terț nu a văzut mesajele voastre private sau să fi scris mesaje pritenilor voștri fără permisiunea voastră”, se arată pe blogul Facebook. ”Numeroase articole de presă afirmă că am transmis mesaje private partenerilor, ceea ce nu este corect”, se mai arată în comunicat.
Netflix a venit, la rândul său, cu precizări. Reprezentanții Netflix transmit că nu accesat mesajele private de pe Facebook ale oamenilor, potrivit informațiilor remise site-ului miscareaderezistenta.ro de agenția de PR The Practice.
„De-a lungul timpului am testat mai multe metode prin care să aducem Netflix în Social Media. Un exemplu este o opțiune lansată în 2014, care le permitea membrilor să le recomande prietenilor seriale TV și filme via Messenger sau Netflix. Acestă opțiune nu a fost foarte populară, așa că am renunțat la ea în 2015. În niciun moment nu am accesat mesajele private de pe Facebook ale oamenilor și nici nu am cerut acest lucru”, se arată în comunicatul transmis de Netflix.
Reprezentanţi ai Spotify şi Netflix au declarat, de asemenea, pentru NY Times, că nu aveau cunoştinţă de „puterile date lor de Facebook”, iar un purtător de cuvânt al Royal Bank of Canada a contestat că banca a avut un astfel de acces.