E OFICIAL. Resturile de avion găsite în Insula Reunion provin de la zborul MH370

05 Aug 2015
E OFICIAL. Resturile de avion găsite în Insula Reunion provin de la zborul MH370
Bucăţile de avion găsite în Insula Reunion aparţin chiar zborului MH370 al companiei Malaysia Airlines, dispărut în mod misterios în Oceanul Indian din martie 2014.

Acesta este rezultatul analizei realizate de experţii şi anchetatorii care au preluat bucăţile găsite pe malul mării. Ancheta are loc la Toulouse, în Franţa, unde au fost transportate rămăşiţele avionului.

Analiza pieselor găsite va dura cel puţin câteva zile. La anchetă participă experţi francezi de la Biroul de Anchete şi Analize (BEA) şi omologi malaiezieni.

Scopul anchetei este de a se confirma faptul că bucata de aripă de avion găsită provine de la un Boeing 777, tipul de aparat al Malaysia Airlines, care făcea legătura între Kuala Lumpur şi Beijing, la 8 martie 2014, cu 239 de persoane la bord, aşa cum afirmă autorităţile malaieziene de mai multe zile.

De la lansarea acestui model în 1995, doar alte două Boeing-uri 777 au mai fost implicate în accidente morale, ambele intervenite departe de Oceanul Indian: cel al zborului Asiana Airlines 214 între Seul şi San Francisco, care a lovit un dig la aterizare, la 5 iulie 2013, provocând moartea a trei adolescente chineze, şi cel al zborului Malaysia Airlines MH17, din iulie 2014, cu 298 de persoane la bord, care făcea legătura între Amsterdam şi Kuala Lumpur, la 17 iulie 2014, care a fost doborât deasupra Ucrainei.

Apoi va trebui să se stabilească dacă piesa provine de la zborul MH370. Analiza urmelor de vopsea şi eventualele inscripţii ar trebui să facă lumină în acest caz. „Avem aproape certitudinea că este vorba despre zborul MH370, dar căutăm probe juridice”, subliniază specialistul în securitate aeriană Xavier Tytelman, pentru lepoint.fr.

A treia etapă este cea decisivă, experţii căutând indicii în legătură cu originea accidentului. A fost distrus avionul în zbor sau s-a dezintegrat percutând suprafaţa oceanului? Structura metalică a obiectului va fi inspectată cu un microscop cu baleiaj electronic, care poate mări până la 100.000 de ori.

„Nimic nu poate spune, din cauza dimensiunii modese a piesei găsite (circa doi metri) că la finalul expertizei vom şti ce s-a petrecut”, a declarat Pierre Bascary, fost director de teste la Direcţia Generală a Armamentului (DGA).

Studierea crustaceelor care s-au lipit de aripă, precum şi a rămăşiţelor unei valize descoperite pe aceeaşi plajă ca şi aripa, pot ajuta la identificarea zborului. Potrivit unor experţi, specia şi vârsta crustaceelror ar putea permie determinarea timpului petrecut de bucata de avion în apă, temperatura acestei ape, pe unde a pătruns aceasa. Ceea ce ar putea furniza indicii despre zona în care s-ar afla şi restul avionului sau ar putea relansa căutarea altor eventuale rămăşiţe. (M.C)

 

Alte stiri din Externe

Ultima oră