Teoretic, subiectul nu interesează pe nimeni. Practic, au fost sute de mii de spectatori care au urmărit acest dialog profund, plin de înţelesuri nebănuite. Însăşi filozofia dialogului a suportat modificări substanţiale. Şi până la urmă, nu atât dialogul în sine, o adevărată lecţie de logică, bun-simţ şi gramatică, a fost cel care a frapat, cel care a făcut ca aproape un milion de oameni să stea ca hipnotizaţi în faţa televizorului, ci întrebarea, în aparenţă simplă: a spălat sau nu a spălat Nikita ciorapii Savarinei? Aceasta-i întrebarea care a neliniştit şi a provocat o ţară întreagă. Aceasta-i întrebarea la care cei mai mulţi dintre cei care se uitau la televizor la miezul nopţii au aşteptat şi încă mai aşteaptă un răspuns. Aceasta-i întrebarea care ne arată fluxul mizeriei şi prostituţiei intelectuale, flux ce a atins cote maxime. Toţi nebunii oraşului, peşti, şmenari, dame de companie, hoţi neprinşi, interlopi, au fost făcuţi peste noapte vedete de televiziune. Toată drojdia s-a trezit dintr-o dată pusă la dospit în lumina reflectoarelor, pe scenă, pe micul ecran, ajungând până în casele noastre. Maneliştii, triumfători de Revelion şi în după-amiezele liniştite, s-au trezit dintr-o dată eclipsaţi, deposedaţi de locul lor în prime-time de piticii şi elevele porno, de nişte nimeni care nici măcar "nu cântă" şi nici nu dansează. Stratul de jeg acoperă ca o peliculă sticla televizoarelor. Este pelicula ratingului. De dragul lui, cei mai mulţi dintre producători şi realizatori au transformat meseria, atât cât mai rămăsese din ea, de om de televiziune într-un fel de meserie cu impresari ai prostului-gust, ai vulgarităţii şi kitschului. Cei aproape 20 de ani de libertate încep să-şi spună cuvântul. Manelizarea şi prostituţia şi-au găsit lăcaşul, culcuşul, gazda pe micul ecran. Acesta a devenit un fel de tomberon în care se regăsesc toate mizeriile şi gunoaiele cu iz de vedetă şi star. Starurile de mahala şi cele porno fac legea şi ratingul. Ele se vând cel mai ieftin şi reprezintă astăzi calea cea mai uşoară a profitului. Dar şi cea mai înşelătoare. Se va duce şi această modă care a îmbrăcat "sticla" cu o peliculă de jeg, moda piticilor şi starurilor porno. Dar până atunci oamenii, nu există telespectatori decât în formulele de adresare ale televiziunii, au parte de cel mai jalnic spectacol televizat din România ultimilor 20 de ani. Telecomanda a devenit aproape inutilă, toate programele invită aceleaşi vedete care fac turul televiziunilor ca un tur de onoare al stadioanelor. De dimineaţa până noaptea târziu, după miezul nopţii, aceleaşi "vedete" inundă prin rotaţie televiziunile. Cu siguranţă, dacă prin absurd, Doamne fereşte, aţi pierdut o vedetă porno pe un post oarecare de televiziune la orele serii, cu siguranţă o puteţi vedea la miezul nopţii pe postul concurent. Staţi liniştiţi în faţa televizoarelor, nu puteţi pierde nimic, cu ajutorul telecomenzii nu puteţi schimba programe, ci doar locurile unde o să vedeţi vedetele carpato-porno-danubiene. Mai jos de aşa nu se poate. Pelicula de jeg a ratingului nu va dispărea peste noapte. Proprietarii staţiilor sunt singurii care pot să schimbe ceva, să schimbe sticla, s-o cureţe, s-o facă frecventabilă. Producătorii şi realizatorii sunt de mult paralizaţi de propriul "succes" şi de bani. Practic, supravieţuirea lor ca "oameni de televiziune" e strâns legată de vedetele porno şi de promovarea lor. Ei vor dispărea o dată cu acestea, cu "vedetele" cre le-au adus audienţa şi succesul. Şi asta se va întâmpla atunci când publicul va fi aflat răspunsul la una dintre întrebările esenţiale şi existenţiale ale televiziunilor din România: a spălat sau n-a spălat Nikita ciorapii Savarinei?