În urma prelucrării datelor, au rezultat următoarele concluzii:
- 72% dintre consumatorii care au călătorit în Uniunea Europeana au avut probleme în timpul călătoriilor lor în Uniunea Europeană, cu 5 procente mai putin decât anul trecut. În general probleme legate de întârzierea sau anularea mijlocului de transport (în principal avion), dar și probleme cu hotelul. 29% nu s-au adresat unei instituții specializate de protecția consumatorilor, iar 81% consideră că ECC Romania este o ințiativă bună.
- 58% merg în vacanță cu familia, în timp de 9% preferă să călătorească singuri. Referitor la buget, românii chestionați au spus în mare parte – 34% că preferă o vacanță în România cu un buget sub 300 euro pe sejur, iar 44% dintre români vor pleca în această vară în vacanță și în România, dar și în afara țării.
"Se poate spune că, având deja 8 ani de activitate susținută în ECC-Net, Centrul European al Consumatorilor din România are expertiza și mijloacele necesare pentru a găsi o soluție pentru orice problemă pe care ar putea s-o aibă consumatorii atunci când călătoresc în Europa. Ceea ce nu poate decât să-i bucure pe consumatorii români și să le ofere încrederea necesară pentru a se putea bucura deplin de beneficiile vacanțelor, fără a se teme că drepturile lor de consumatori europeni nu vor fi respectate", a declarat Irina Chirițoiu, Director ECC Romania.