Ţeapa mega-reducerilor, „ȊNCHIDEM! ULTIMA OFERTÔ

13 Iun 2015
Ţeapa mega-reducerilor, „ȊNCHIDEM! ULTIMA OFERTÔ
Pe geamurile unui magazin cu profil sportiv din „Militari Shoping București” tronează anunţuri scrise cu majuscule: „ȊNCHDEM! ULTIMA OFERTÔ. Nu poţi să ratezi așa ceva, deci lumea dă buluc. Ȋnăuntru, debandadă: toată încălţămintea e aruncată pe podea, te împiedici de tricouri și de adidași desperecheaţi.

Oamenii stau ciuciţi, sortând la încălţăminte și încercând să găsească nu doar numărul potrivit, ci și perechea teneșilor care, în sfârșit, nu-i strâng. Personaj dintr-o butaforie grotească, un angajat al magazinului lipește cu scoci cartoane peste niște foste rafturi de pereche. E o imagine apocaliptică.



Copilul din dotare descoperă, printr-un miracol, niște ghete de fotbal care-i sunt doar cu două numere mai mari. Sunt ne-preţuite, ca mai toate produsele din magazin; etichetele sunt sublime, dar lipsesc cu desăvârșire. Pentru că fiul meu, cu inocenţa vârstei, consideră că nu trebuie ratată niciodată „ultima șansă”, mergem cu ghetele la casa de marcat. Ȋntreb căt costă. „Două milioane jumate”, îmi răspunde casierul. „Şi înainte de reducere?”, sunt curioasă. „Două milioane jumate”. „Şi care-i reducerea?”, nu mă pot abţine. „Nu poate produsele sunt reduse”, mă înștiinţează casierul, calm. Dacă aș fi în locul lui, aș râde în hohote spunând asta și văzând vânzoleala oamenilor din jur, care vor să profite de „ultima șansă”. „Păi, nu închideţi magazinul? Așa scrie afară, pe geam”, insist eu. „A, nu închidem. Suntem doar în renovare!” Zâmbesc eu în locul lui. „Şi debandada asta, pe care aţi creat-o în magazin, nu credeţi că e o lipsă de respect faţă de client?”. Se uită la mine blanc. Nu înţelege întrebarea. „Oameni căutând pe jos adidași desperecheaţi, produse fără etichetă..., nu credeţi că ar trebui să vă trataţi clienţii cu mai mult respect?”. Se prinde. „E vina clienţilor, să știţi, nu a noastră”. I-am lăsat casierului ghetele de fotbal suvenir, să și le cumpere el în rate, și am plecat.

Ȋntr-un final, i-am dat dreptate. E vina celor care, trecând prin experienţa asta, le calcă și a doua pragul. E vina noastră, că ne lăsăm umiliţi, într-o strategie de marketing absolut imbecilă. Motiv pentru care le recomand inspectorilor de la Autoritatea Natională pentru Protecţia Consumatorilor să facă o vizită până în „Militari Shoping București”, la magazinul cu geamuri astupate de anunţuri „ȊNCHDEM! ULTIMA OFERTÔ. 

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră