Şoferi, se înăspresc regulile pentru obţinerea permisului! Ce se va întâmpla cu proba practică şi cu cea teoretică

08 Iul 2016 | scris de Mara Răducanu
Şoferi, se înăspresc regulile pentru obţinerea permisului! Ce se va întâmpla cu proba practică şi cu cea teoretică

 

Măsurile au fost luate de Guvern pentru a reduce riscurile de corupţie în obţinerea permisului auto. La articolul 23, după alineatul (9) se introduc patru noi alineate, alineatele (9-1)-(9-4), cu următorul cuprins:

(9-1) Pentru asigurarea şi verificarea legalităţii examenului de obţinere a permisului de conducere, modul de desfăşurare a probei teoretice se înregistrează video, iar în cazul probei practice atât video, cât şi audio, cu sisteme tehnice de monitorizare. Pentru proba practică, sistemele tehnice de monitorizare se instalează pe autovehiculele folosite la susţinerea probei practice.

(9-2) Prin excepţie de la prevederile alin. (9-1), nu se înregistrează audio sau video proba practică susţinută pentru categoriile AM, A1, A2 şi A.

(9-3) Sistemele tehnice de monitorizare prevăzute la alin. (1) se asigură de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor care organizează examenul de obţinere a permisului de conducere.

CITIŢI ŞI: ADIO BIROCRAŢIE?! Noi modalităţi de plată pentru eliberarea paşapoartelor şi a permiselor

(9-4) Procedura şi condiţiile tehnice în care se realizează şi stochează înregistrările prevăzute la alin. (9-1), precum şi măsurile pentru protejarea acestora şi a datelor cu caracter personal se stabilesc, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului afacerilor interne."
Prevederile art. 23 alin. (9-1)-(9-4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată intră în vigoare în termen de 1 an de la data intrării în vigoare a ordonanţe de urgenţă 41, potrivit RTV. 

Totodată, certificatul de cazier judiciar, document ce trebuie ataşat dosarului de înscriere la şcoala de şoferi, va fi eliberat de poliţişti fără a mai fi necesară plata taxei extrajudiciare de timbru, taxă pentru care, până acum, cetăţenii erau nevoiţi să facă un drum în plus la oficiul poştal. De altfel, scutirea de taxa extrajudiciară de timbru la eliberarea cazierului judiciar se regăseşte acum în Legea nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, document modificat în acest sens prin OUG nr. 41/2016.

Noi prevederi ale Legii 117/1999 arată că sunt scutite de taxe extrajudiciare de timbru mai multe proceduri, printre care examinarea, în vederea obţinerii permisului de conducere auto, a următoarelor categorii de persoane:

– persoanele cu handicap fizic, pentru obţinerea permisului de conducere valabil pentru autovehiculele din categoriile A, A1, B şi B1, adaptate infirmităţii lor;

– membrii misiunilor diplomatice şi ai oficiilor consulare acreditaţi în România, pe bază de reciprocitate.

Taxele pentru examenul auto, plătite mai uşor

 

Totodată, cei care trec examenul auto vor putea să plătească taxa pentru eliberarea permisului de conducere şi online, prin intermediul serviciului Internet Banking, sau prin virament bancar către contul deschis de fiecare prefectură din ţară. Pe lângă aceste două noi modalităţi, viitorii şoferi vor putea plăti în continuare şi prin intermediul variantelor clasice, respectiv numerar sau mandat poştal.
Astfel, odată cu intrarea în vigoare a actului normativ citat, au fost extinse modalităţile de plată a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere, astfel că aceste taxe pot fi fi achitate acum prin patru moduri: Internet Banking; virament bancar; mandat poștal; numerar.

CITIŢI ŞI: COD RUTIER. Veşti bune pentru şoferii care achită jumătate din amendă în 48 de ore. Ce se va întâmpla cu punctele de penalizare

Ce se va întâmpla în Bucureşti

În București, pentru facilitarea obținerii acestor documente, la punctul de lucru din șoseaua Pipera va fi deschisă o casierie a Trezoreriei Statului pentru încasarea taxei de pașapoarte. Sumele se încasează într-un cont unic de disponibil deschis la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Instituției Prefectului.

Astfel, fiecare Instituție a Prefectului va deschide în cursul zilei de marți un cont unic distinct pentru aceste plăți, acesta fiind anunțat pe site-ul fiecărei Instituții a Prefectului. De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, pe site-ul fiecărei instituții a prefectului vor fi afișate: numărul contului IBAN, numărul codului fiscal, mențiuni legate de informațiile care trebuie completate de cetățeni pe documentele de plată, adresele trezoreriilor și ale casieriilor instituțiilor prefectului unde se poate face plata în numerar.

Pe documentul de plată vor fi înscrise CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea instituției prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata, se mai arată în comunicatul citat.

Conform ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent. Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și al pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal.

 

Actele necesare și termenele de eliberare a documentelor emise de MAI rămân neschimbate

 

Actele necesare și termenele de eliberare a documentelor emise de MAI rămân neschimbate. MAI precizează că cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu. Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră