Dacă eşti şofer şi, mai ales, dacă îşi place să calci acceleraţia, ar fi bine să vezi acest mic pont: au fost scoase la înaintare radarele „sub acoperire“ care patrulează pe toate şoselele României. Mai exact, cei de la Poliţia Rutieră şi-au mărit arsenalul cu maşini puternice, neinscripţionate, pe care le-au dotat şi cu... aparate radar. Potrivit surselor citate, numai pe drumurile din Iaşi sunt cinci astfel de maşini anti-vitezomani. În primele şase luni ale acestui an au fost amendaţi 16.000 de şoferi, fiind reţinute peste 1.000 de permise de conducere pentru depăşirea vitezei legale, scrie Pro tv. Potrivit legii, aparatele radar omologate pot fi montate pe autoturismele Ministerului Afacerilor Interne (MAI), dar nu neaparat pe maşini inscripţionate. Aşdar, mare atenţie, căci nici nu ghiceşti cine îşi este „COLEG DE TRAFIC“!
Cinci motociclete performante pentru supravegherea traficului spre mare şi spre munte
În plus, pentru supravegerea traficului rutier pe drumul spre mare şi spre munte, poliţiştii de la rutieră au fost dotaţi cu cinci motociclete care pot atinge 225 km/h. „La data de 22 iunie, polițiștii Direcției Rutiere din cadrul Poliției Române au preluat cinci motociclete Honda ST 1300. Acestea fac parte din lotul autovehiculelor repartizate Poliției Române, în cadrul procesului de înnoire a parcului auto al Ministerului Afacerilor Interne aprobat de viceprim-ministrul pentru securitate națională, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea”, informează Inspectoratul General al Poliției Române. Motocicletele au o capacitate cilindrică de 1.261 cm cubi, 126 cai putere și pot atinge 225 km/ h, sunt dotate cu sistem de comunicare propriu, lămpi avertizare roșu/ albastru, flash stroboscopic, sirene electronice și girofar de culoare albastră“, precizează sursa citată.
Programul de înnoire a parcului auto al Ministerului Afacerilor Interne a debutat în 2014, când Poliția Română a fost dotată cu 257 de mijloace de transport destinate muncii operative, dintre care 15 motociclete, iar de la începutul anului 2015 i-au fost repartizate încă 2.386 de vehicule, dintre care cinci motociclete.
A crescut salariul, acrescut şi amenda!
Din 1 iulie 2015, o dată cu creşterea salariului a crescut şi punctul de amendă care reprezintă 10% din acesta. În prezent, salariul minim brut pe ţară este 975 de lei, iar de la 1 iulie 2015 va creşte la 1050 de lei. Astfel, punctul de amendă, care reprezintă 10% din salariul minim brut, şi care acum este de 97,5 lei va sări la 105 lei.
Începând cu data de 1 iulie 2015, conform dispozițiilor art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.091 din 10 decembrie 2014 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 902/11.XII.2014, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabilește la 1.050 lei lunar. Creşterea salariului minim brut pe ţară de la 1 iulie 2015 va aduce o nouă creştere a amenzilor de circulaţie, întrucât punctul de amendă reprezintă 10% din acesta“, potrivit oficialilor de la Rutieră.
CLASELE DE AMENZI
Clasa I-2-3 puncte amendă (210-315 lei)
Clasa II-4-5 puncte amendă (420- 525 lei)
Clasa III-6-8 puncte amendă (630- 840 lei)
Clasa IV-9-20 puncte amendă (945-2100 lei)