Podul peste Dunăre de la Giurgiu care a fost dat în folosință la 20 iunie 1954 a intrat zilele acestea în prima procedură de reabilitare, după 61 de ani de la inaugurare, a anunţat Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, prin intermediul unui comunicat. Lucrările vor dura 16 luni şi constau în înlocuirea integrală a sistemului rutier (plăci betonate și straturi asfaltice), în vederea asigurării confortului și siguranței traficului rutier pe această porțiune de drum.
CNADNR menţionează că, odată cu demararea lucrărilor de reabilitare, se circulă pe o singură bandă ce este în permanență supravegheată de Anteprenor pentru asigurarea condițiilor de siguranță a circulației.
Trasee alternative
Pentru a evita blocajele în trafic, CNADNR recomandă conducătorilor auto să folosească și punctele alternative de trecere a frontierei de la Calafat (rutier), Bechet (trecere cu bacul), Zimnicea (trecere cu bacul), Călărași (trecere cu bacul), Negru Vodă (rutier), Vama Veche (rutier).
Contractul de reabilitare a Podului peste Dunăre în sensul Giurgiu - Ruse a fost atribuit în octombrie 2014 Asocierii Collini Lavori S.p.A. - Tecnic Consulting Engineering, iar în luna noiembrie 2014 s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Investiția este finanțată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POS-T 2007 - 2013. Lucrările de reabilitare vor fi finalizate în primul trimestru al anului 2016, estimează CNADNR.
“Știm că pe perioada lucrărilor de rebilitare circulația pe pod se desfășoară în condiții de disconfort, dar cred că era momentul ca după 61 de ani acest pod să fie reabilitat complet, astfel ca din anul 2016 cei care vor folosi această rută de tranzit către Bulgaria să o poată face în condiții de trafic civilizate.”, a declarat Narcis Ștefan Neaga, Director General al CNADNR.
Podul, cunoscut și sub numele de “Podul Prieteniei”, se află amplasat pe DN5, peste fluviul Dunăre, în localitatea Giurgiu, este un pod metalic, din oțel, care leagă malul nordic românesc de malul sudic bulgăresc, și respectiv orașele Giurgiu și Ruse. Amplasat la 1 km aval de Giurgiu și la 4 km aval de Ruse, traversând Dunarea la km 488+700 de la gurile sale, podul a fost construit pentru trafic mixt, având pe podul principal o cale ferată simplă în partea inferioară și o șosea cu două benzi de circulație la partea superioară. Podul combinat de cale ferată și șosea peste Dunăre, în zona Giurgiu - Ruse, dat în exploatare în anul 1954, are 37 deschideri și lungimea totală de 2223,92 m, din care 1168 m partea română. Podul asigură circulația feroviară pe linie simplă și traficul rutier pe două benzi de circulație corespunzator clasei E de încărcare.