Pasajul de la Piaţa Presei a fost inaugurat. Traficul va fi diminuat cu 30% (VIDEO)

19 Iul 2015
Pasajul de la Piaţa Presei a fost inaugurat. Traficul va fi diminuat cu 30% (VIDEO)
Șoferii care se vor întoarce de la munte duminică, vor avea parte de o surpriză la intrarea în București. Pasajul de la Casa Presei a fost deschis traficului. Acesta subtraversează piaţa pe direcţia Nord-Sud, pe sensul de intrare în oraş.

Practic, va face legătura între șos. București-Ploiesti şi șos. Kiseleff, pe două benzi de circulaţie. În subteran se desprinde o bandă separată, care va face legătura cu bulevardul Mărăşti.Pasajul va decongestiona traficul cu 30%, 2000 de mașini urmând să îl tranziteze zilnic.

Prezent la deschidere, Sorin Oprescu, primarul Bucureștiului le-a mulțumit oamenilor pentru răbdare și i-a asigurat că va monitoriza traficul în ideea în care va fi necesară o modificare a semaforizării.

"Pasajul rutier de la Piaţa Presei este finalizat, de astăzi se poate circula. Astfel, creşte capacitatea intersecţiei cu 30%. Se estimează că prin pasaj vor circula 2000 de vehicule/oră. Vom monitoriza în perioada următoare traficul în zonă ca să vedem dacă se impune o altă reglare a semafoarelor sau realizarea unui nou pasaj pietonal în zona fostului Minister al Culturii. Mulţumesc bucureştenilor pentru răbdare şi le doresc să circule sănătoşi! "

Lifturi pentru pasajul pietonal

Circulaţia la suprafaţă se va desfăşura, ca şi înainte, printr-o intersecţie semaforizată, cu pastila centrală, care va asigura atât o parte din legăturile pietonale, cât şi pe cele ale bicicletelor.
Circulaţia pietonală din zona intrării în parcarea parcului Herăstrău se va face printr-un nou pasaj pietonal, care a înlocuit vechea trecere de pietoni.

Accesul persoanelor cu dizabilităţi în pasajul pietonal se va face cu ajutorul a două lifturi care au fost comandate de constructor şi vor fi montate în 12 săptămâni. Potrivit primăriei, soluţia iniţială prevedea montarea unor platforme speciale, însă aceasta s-a modificat la cererea asociaţiilor persoanelor cu dizabilităţi.

Stație nouă pentru RATB

Accesul la transportul public se va face printr-o nouă staţie situată pe sos. Kiseleff, vechile staţii fiind relocate pe noul amplasament.


PASAJUL PIAŢA PRESEI



Piaţa Presei Libere, pe lângă valentele sale urbanistice, reprezintă şi o intersecţie complexă, datorită poziţiei sale pe intrarea de nord a oraşului - cea mai circulată - şi în capetele a 3 artere majore: sos.Kiseleff, bd. Poligrafiei şi sos.Bucuresti-Ploiesti.

Necesitatea acestui pasaj a venit ca urmare a traficului aglomerat din zonă. Șoferii care tranzitau zona de nord a Bucureștiului, așteptau minute în șir la semafor intersecției de la Casa Presei.

Pasajul subteran Piaţa Presei Libere a devenit o necesitate odată cu inaugurarea pasajului denivelat subteran de pe DN 1 – intersecţie cu bulevardul Aerogării, moment în care traficul de la intrarea în oraş s-a mutat în intersecţia din Piaţa Presei Libere.

Astfel zona a devenit principalul nod de circulaţie care impune probleme de trafic, situat la întărea de nord a Municipiului Bucureşti;

BENEFICIILE PROIECTULUI

Optimizează circulaţia în intersecţia Piaţa Presei Libere, pe direcţiile Bulevardul Kiseleff - Arcul de Triumf, Bulevardul Mărăşti - Expoziţiei.

* Se fluidizează traficul în intersecţie prin introducerea fluxului principal de vehicule de pe direcţia Fântâna Miorita– b-dul Mărăşti în subteran;

* Realizarea pasajelor pietonale contribuie la menţinerea unui flux continuu al traficului, eliminând un punct de confict dintre vehicule şi Pietoni (Şoseaua Kiseleff), creând în acelaşi timp un trafic fluent şi pentru pietoni. Creşte siguranţa pietonilor.

* Creşte capacitatea intersecţiei cu 30%. Se estimează că prin pasaj vor circula 2000 de vehicule/oră.

* Fluidizează transportul în comun prin asigurarea unei mai bune conectivităţi a liniilor de transport public cu punctele de interes din zonă;

* Pe lângă avantajele de fluenta nou create, va creşte şi gradul de siguranţă al circulaţiei, parte din fluxuri fiind separate.

* DESCRIEREA PROIECTULUI

Lucrarea a fost realizată fără întreruperea traficului

Joncţiunea rampei de ieşire a pasajului cu sos.Kiseleff va fi configurata astfel încât autovehiculele care ies din pasaj să nu se întâlnească cu cele care circulă pe deasupra.

Canalizarea fluxurilor de trafic de la suprafaţă va fi făcută din amonte, prin marcaje şi separatoare de trafic flexibile, prevăzute cu catadioptri, completată prin semnalizarea rutieră verticală de informare şi avertizare.

Mai mult, circulaţia pietonală transversala şoselei Kiseleff se face, pe lângă vechiul pasaj pietonal, pe un nou pasaj pietonal care a înlocuit vechea trecere de pietoni la sol între Parcul Herăstrău (berăria H) şi terminalul RATB.

Totodată, a fost realizată o nouă staţie de transport public de suprafaţă pe sos.Kiseleff, vechile staţii fiind relocate pe noul amplasament, asigurând o transbordare mai facilă între diferitele trasee şi moduri de transport.

VALOARE INVESTIŢIE: 60,4 milioane de LEI (fără TVA)
 

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră