ORICE NAŞ ÎŞI ARE NAŞUL. Ce au găsit comisarii pentru Protecţia Consumatorilor în „curtea“ CFR. Şi, noi, pentru ce mai plătim biletele?

23 Iul 2015
ORICE NAŞ ÎŞI ARE NAŞUL. Ce au găsit comisarii pentru Protecţia Consumatorilor în „curtea“ CFR. Şi, noi, pentru ce mai plătim biletele?
 Vagoane murdare, toalete defecte, scaune rupte şi aer condiţionat inexistent, sunt condiţiile pe care CFR Călători le oferă celor care plătesc bilete pentru o călătorie decentă. Nu am spus-o noi, ci comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)  care au făcut un control în Gara de Nord şi în şase trenuri. Bilanţul?- Au aplicat amenzi de 100.000 de lei pentru condiţiile de pe peroane şi din garnituri şi la 10 comercianţi de produce alimentare, aplicând sancţiuni de 71.000 de lei. În gară, comisarii ANPC au găsit grupuri sanitare insalubre, fără amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi, paviment cu porţiuni deteriorate, cu denivelari în zonele gurilor de canalizare şi a gurilor de scurgere, unde erau aruncate şi diverse resturi solide.

Lista neagră a condiţiilor din ograda CFR Călători 

Principalele abateri constatate pe peroane au fost: lipsa surselor de apă potabilă, lipsa unor grupuri sanitare, lipsa scaunelor în zona de aşteptare, scaune rupte, deteriorate, murdare sau imposibil de utilizat, coşuri de gunoi nedebarasate, resturi alimentare aruncate, marginile deteriorate ale peroanelor existând riscul accidentării, lipsa hidranţilor sau dezafectarea acestora şi lipsa panourilor antifonare pentru zonele adiacente B-dul Dinicu Golescu şi Calea Griviţei). Totodată, informarea călătorilor privind plecările şi sosirile la staţia de amplificare se făcea numai în limba română, şi numai pentru trenurile internaţionale, şi în limba engleză.

Călătorii, responsabili cu banii, alţii cu mizeria 


În ceea ce priveşte condiţiile din trenuri, s-a constatat că vagoanele erau murdare la exterior, cu geamuri crăpate, treptele de acces nu respectau înălţimea maximă de 20 cm, unele având cauciucul antiderapant desprins, existând pericolul accidentărilor, interioarele erau neigienizate, podeaua era murdară, plină de praf, cu urme de lichide uscate, pereţii laterali şi geamurile erau murdare cu urme de praf. Tot pe lista neagră a carenţelor descoperite sunt şi  geamurile vagoanelor care eerau blocate, cu defecţiuni ale sistemului de închidere, sistemul de ventilaţie era necurăţat, introducând praf în compartimente, nu era aer condiţionat în toate vagoanele, iar într-un vagon restaurant erau spaţii frigorifice neigienizate, veselă din dotare neigienizată, cântar fără verificare metrologică.


Alte stiri din Actualitate

Ultima oră