Noile schimbări ale lui Elon Musk pregătite pentru Twitter: verificarea identității doar contra cost

31 Oct 2022
Noile schimbări ale lui Elon Musk pregătite pentru Twitter: verificarea identității doar contra cost

Excentricul miliardar nu încetează să-și dezvolte abilitatea de a face bani. Tocmai a scos din pălărie o nouă regula pentru Twitter: cei care-și doresc mult râvnita bifă de confirmare a identității pe rețeau de socializare trebuie să achite un abonament.

Elon Musk ia în calcul să taxeze utilizatorii Twitter cu 20 de dolari (17,30 lire sterline) pe lună sau 240 de dolari pe an pentru o bifă albastră pe contul lor, în timp ce cea mai bogată persoană din lume pregătește o revizuire a platformei de socializare.

Directorul executiv al Tesla plănuiește modificări la serviciul de abonament Blue al Twitter, potrivit buletinului informativ tehnologic Platformer, inclusiv creșterea taxei de 4,99 USD pe lună la 19,99 USD. Utilizatorii verificați de platformă – care poartă o bifă albastră care îi semnalează ca sursă autentică – ar avea la dispoziție 90 de zile pentru a se înscrie la Blue sau își vor pierde bifa.

Musk nu a comentat direct povestea, dar a transmis pe Twitter celor peste 110 de milioane de adepți ai săi duminică că „întregul proces de verificare este reînnoit chiar acum”.

El a semnalat, de asemenea, un sondaj Twitter lansat luni dimineață în care îi întreba utilizatorii de Twitter cât ar plăti pe lună pentru o căpușă albastră: 5 dolari; 10 USD; 15 USD; sau „nu ar plăti”. Sondajul a fost realizat de investitorul în tehnologie Jason Calacanis, un asociat Musk care face parte dintr-o echipă adusă de multimiliardar pentru a ajuta la conducerea afacerii de la preluarea în valoare de 44 de miliarde de dolari. Un abonament de bază pe Netflix costă 6,99 USD sau 4,99 GBP pe lună.

O majoritate covârșitoare a respondenților la sondaj au spus că nu vor plăti deloc; dar o minoritate substanțială a indicat că o vor face.

aici sunt aproximativ 400.000 de utilizatori verificați pe Twitter, începând cu 2021, dar programul a fost de mult afectat de probleme. Introdusă în 2009 ca răspuns la un val tot mai mare de preocupări ale celebrităților cu privire la uzurparea identității – inclusiv din partea lui Kanye West, care a scris pe blog că „TOT CE OFERĂ TWITTER ÎNTREBUIE MAI MAI NECES” – „căpușa albastră” a devenit rapid un simbol de statut, mai degrabă decât simpla dovada a identitatii.

Acest lucru a condus la retragerea statutului de verificare de la utilizatorii controversați, cum ar fi personalitatea de dreapta Milo Yiannopoulos, pe Twitter, care a fost criticat pentru că l-a acordat supremaților albi și, în cele din urmă, a întrerupt întregul program pentru un număr de ani înainte de a-l relua în 2021.

Chiar dacă fiecare utilizator verificat existent ar plăti taxa, venitul anual ar fi mai mic de o zecime din plățile de dobânzi estimate de 1 miliard de dolari datorate pentru împrumuturile lui Musk pentru cumpărarea site-ului.

Dar Musk ar putea avea obiective mai mari: unul dintre obiectivele sale declarate atunci când s-a oferit să achiziționeze Twitter în aprilie a fost să „verifice toți oamenii”, iar extinderea serviciului său de abonament de nișă ar putea oferi venituri semnificative.

De asemenea, Washington Post a raportat luni că Musk plănuia să concedieze 25% din cei 7.500 de angajați ai Twitter într-o primă rundă de reduceri de locuri de muncă la compania din San Francisco. Într-o interacțiune cu un utilizator de Twitter duminică, Musk a fost întrebat care a fost lucrul „cel mai încurcat” la companie, la care a răspuns: „Se pare că există 10 oameni care ‘gestionează’ pentru fiecare persoană care codifică”.

Planurile lui Musk pentru Twitter de la preluare au fost în mare parte jucate pe contul său de pe platformă. Într-un alt indiciu despre o schimbare majoră a companiei, Musk a lansat luni un sondaj în care îi întreabă utilizatorii dacă ar trebui să readucă Vine, aplicația de partajare a videoclipurilor văzută ca un precursor al TikTok, dar închisă de Twitter în 2016.

Musk a indicat că provocarea TikTok ar fi un motiv pentru mișcare într-un schimb cu starul YouTube, Mr Beast, care a scris că „dacă ai face asta și chiar ai concura cu tik tok, ar fi hilar”. Musk a răspuns: „Ce am putea face pentru a-l face mai bun decât TikTok?”. Twitter are 230 de milioane de utilizatori, comparativ cu peste 1 miliard pe TikTok.

Musk și echipa sa par să treacă, de asemenea, prin comunicări interne trimise de personal în perioada premergătoare preluării, după ce au postat pe Twitter un mesaj de chat trimis de un angajat senior în mai 2022 luni dimineață.

De asemenea, el s-a angajat să mențină politicile de conținut și să mențină interdicții pentru conturile restricționate până când se va întruni un consiliu de moderare a conținutului Twitter, anunțat de miliardar săptămâna trecută.

 

Sursa: The Guardian

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră