Premierul Victor Ponta a trimis, la Cotroceni, încă de acum două săptămâni, scrisoarea de numire a lui Mihai Fifor la Ministerul Transporturilor.
Deşi la Transporturi lucrurile se desfăşoară contra cronometru, având în vedere că am putea pierde 1,3 miliarde de euro, finanţări europene, ministerul nu are încă un reprezentant.
Potrivit unui comunicat de presă publicat pe site-ul instituţiei, în acest moment, ministerul este reprezentat de secretarul de stat Iulian Matache. Acesta a semnat, pe 6 iulie, un memorandum de Intelegere in domeniul dezvoltarii cooperarii portuare cu ministrul Oceanelor si Pescuitului din Republica Coreea.
Mihai Fifor încă aşteaptă. Vorbim de un portofoliu important atât PSD, cât mai ales pentru România. Nu e de ici de colo să rişti să pierzi 1,3 miliarde de euro, sau să nu ai un reprezentant la Bruxelles în discuţiile legate de Master Plan.
De ce nu semnează preşedintele Klaus Iohannis decretul de numire? Iniţial, un scenariu legat de întârzierea numirii lui Fifor a fost posibila negociere a acestuia în contul votului în cazul lui Mihai Răzvan Ungureanu la SIE.
A negociat preşedintele cu UNPR acest portofoliu? Sunt o serie de întrebări fără răspuns. Desigur, indiferent de culoarea politică a viitorului ministru, timpul trece în defavoarea României. Să nu uităm că Transporturile au avut nu mai puţin de 5 miniştri în nici trei ani.