Poliţiştii Capitalei, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 3, au efectuat cinci percheziţii domiciliare în Capitală, într-un dosar privind săvârşirea infracţiunii de înşelăciune prin metoda denumită popular „premiu". Trei persoane au fost reţinute în acest caz.
Cum să fii ademenit cu „marele premiu“
Potrivit unor surse apropiate anchetei, „în perioada aprilie - iulie, rezultă presupunerea rezonabilă că bănuiţii au contactat telefonic diverse persoane, reuşind să determine cel puţin 15 dintre acestea să le remită sume de bani cuprinse între 1.900 şi 4.000 de lei drept impozit, pentru a putea intra în posesia unui pretins premiu, în valoare de 10.000 de euro. Potrivit unui comunicat al DGPMB, din datele şi probele administrate în cauză în perioada aprilie - iulie, rezultă presupunerea rezonabilă că bănuiţii au contactat telefonic diverse persoane, reuşind să determine cel puţin 15 dintre acestea să le remită sume de bani cuprinse între 1.900 şi 4.000 de lei drept impozit, pentru a putea intra în posesia unui pretins premiu, în valoare de 10.000 de euro“. Prejudiciul estimat până la acest moment se ridică 30.000 de lei.
Recomandări de la Poliţie pentru a evita „premiul”
Primul sfat al poliţiştilor pentru a evita o astfel de înşelăciune este să verificaţi dacă informaţia respectivă este adevărată, contactând personal societatea respectivă la care se face referire. Trebuie reţinut că Poliţia şi nicio altă instituţie publică nu este implicată şi nu garantează pentru concursuri organizate de societăţi comerciale.
Ignoraţi mesajele în care vi se spune că aţi fost desemnat câştigător, la concursuri la care nu aţi participat.
În cazul în care sunteţi sunaţi de astfel de persoane şi nu reuşiţi să aflaţi dacă informaţiile sunt corecte, să solicitaţi o întâlnire directă pentru a le da banii şi să sunaţi în acelaşi timp la 112, cerând ajutorul Poliţiei.
Fiţi atenţi la persoanele cu care intraţi în contact, pe stradă, în jurul blocului, aparent întâmplător. Este posibil ca acestea să vă urmărească, să încerce să se împrietenească cu dumneavoastră şi să afle detalii despre familie sau vecini.
Nu primiţi în locuinţă persoane care pretind că sunt de la diverse societăţi comerciale (de furnizare a unor servicii, firme de curierat, comis voiajori etc.), decât după ce aţi verificat actul de identitate şi legitimaţia de serviciu şi vă creează convingerea că au calitatea invocată. Nu le furnizaţi acestora informaţii despre membrii familiei dumneavoastră sau despre vecini”.
Nu furnizaţi date confidenţiale prin telefon, dacă apelul provine de la un număr ascuns sau un număr de mobil pe care nu-l cunoaşteţi.
Este de evitat şi trimiterea de copii după buletin sau cărţi de credit prin email sau fax.