„Spune-mi câte ceva despre tine” poate reprezenta un moment delicat în cadrul interviului de angajare, mai ales dacă nu te-ai gândit din timp ce vei spune. Cel mai probabil, toți candidații sunt conștienți de faptul că angajatorul nu vrea să audă toate detaliile carierei lor și nici nu vrea să citească, pe puncte, ce scrie în CV. Însă, la momentul desfășurării interviului s-ar putea să ai emoții care să te facă să aluneci chiar în această capcană.
Ține minte: scopul tău este să primești jobul pe care ți-l dorești, în condițiile care te avantajează, spun specialiștii companiei Webhelp România. Logic este să profiți de acest subiect de discuție pentru a-i arăta angajatorului că ești candidatul perfect. Așa că pregătește din timp răspunsul.
Experții în recrutare de la Webhelp au pregătit o strategie imbatabilă.
De exemplu, ești la un interviu de angajare și managerul de resurse umane te roagă să vorbești despre tine. Atunci, tu începi să-i spui câteva detalii din prezent: cu ce te ocupi acum, care sunt responsabilitățile tale și unde te afli în parcursul carierei.
Al doilea pas este să faci o scurtă incursiune în trecut, la fostul job, pentru a sublinia experiențele pe care le-ai avut și calitățile și cunoștințele pe care le-ai dobândit. La final, încheie cu viitorul, spunând de ce ești atât de încântat de oferta de job pentru care ai aplicat și ce contribuție pozitivă poți aduce.
Este esențial ca, în timp ce răspunzi, să te focusezi pe cele mai relevante experiențe și calități pentru ca persoana care te intervievează să înțeleagă clar că ești omul potrivit la locul potrivit.
Dacă vei fi succint și vei respecta formula Prezent-Trecut-Viitor, vei transforma momentul discuției despre tine într-un avantaj important.