Acesta este motivul real al situației generale din aviatie: profitul mai întâi!
Cu toate ca aproape toti operatorii aerieni au primit ajutoare de stat sub diverse forme lăcomia nu cunoaște limite !
Metodele corporatiste sunt:
1. În pandemie au fost dați afara piloții, tehnicii si însoțitorii de bord, dar și “furnicile” adică personalul auxiliar (Checkin, încărcători de bagaje, șoferi etc)
2. În pandemie corporatiștii nu au fost concediați și nu au suferit pierderi salariale
3. În anul 2019 a fost anul de vârf al aviației mondiale cu 100.000 zboruri pe zi în timp ce în 2021 cea mai rea zi a fost cu doar 10.000 zboruri pe zi
4. Anul 2022 are o medie actualizată de peste 90% din anul 2019 realizată până în prezent și pentru finalul anului se estimează 100%
5. Cu un număr de angajați mai mic cu 35-40% față de anul 2019 și cu doar 90% realizat față de acel an, puteți să calculați rata profitului pentru fiecare companiei aeriană cu ajutorul datelor publicate obligatoriu
6. Toate companiile low-cost vând cu 5% mai multe bilete decât capacitatea avionului respectiv și nimeni de la Asociațiile de protecție a consumatorilor nu sancționează această practică rea!
7. Toate companiile aeriene au antamat curse charter sau regulate peste capacitățile lor fizice pentru a smulge pasagerilor bani ăn avans care să le asigure un cash flow cât mai bun, ieftin și fără probleme
8. Bazându-se pe prevederile nu tocmai actualizate ale “Drepturilor pasagerului” unicul document oficial care protejează pasagerii cât de cât, companiile invocă în sprijinul lor clauzele de forță majoră
Astfel
- nu vor da înapoi decât maximum 10% din banii încasați pasagerilor
- prin oferirea de bilete pe alte rute se vor optimiza acele rute cu pasageri suplimentari