Posibil HAOS după falimentul Astra Asigurări.Cum procedezi dacă ai poliţa de asigurare la ASTRA şi eşti implicat într-un ACCIDENT RUTIER?

28 Aug 2015
Posibil HAOS după falimentul Astra Asigurări.Cum procedezi dacă ai poliţa de asigurare la ASTRA şi eşti implicat într-un ACCIDENT RUTIER?
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat că a cerut intrarea în faliment a societăţii de asigurare Astra. Dacă solicitarea va fi validată de instanţă, dosarele de daună vor fi preluate de Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA). Prin urmare, asiguraţii vor fi nevoiţi să ceară despăgubiri direct de la FGA.  Asta spune teoria. În practică, momentan cel care are poliță RCA sau CASCO nu prea mai are unde să-și repare mașina. 

Nu putem însă să nu ne întrebăm ce se va întâmpla după falimentul celei mai mari firme de asigurări din România în condiţiile în care Astra are nu mai puţin de 1,8 milioane de asiguraţi şi 2,5 milioane de poliţe valabile. Iar, după cum bine ştim, şi am trăit-o de atâtea ori pe propria piele, birocraţia românească este fără ieşire chiar şi atunci când lucrurile sunt totuşi în normalitate. Aşadar, va provoca falimentul Astra  haos pe tot lanţul clienţilor, fie că vorbim de posesori de poliţe RCA, firme sau service-uri auto? 

CE SE VA ÎNTÂMPLA ÎN CAZUL UNUI ACCIDENT RUTIER 


Ce se întâmplă însă cu şoferii care au asigurare la ASTRA şi în aceste zile sunt implicaţi într-un accident rutier?Se pot folosi ei, în continuare, de asigurarea pe care o au? 
IMPORTANT! Şoferii care au asigurarea încheiată la Astra Asigurări trebuie să ştie că aceasta  este valabilă în continuare, până la momentul expirării ei, chiar dacă firma a intrat în faliment. În cazul în care are loc un accident, asiguratul va depune dosarul de daună la Fondul de Garantare.

SERVICE-URILE AUTO REFUZĂ SĂ MAI PRIMEASCĂ POLIŢE EMISE DE ASTRA 


O altă problemă iscată în aceste zile este aceea că mulţi şoferi ar putea plăti din banii lor reparaţiile. Asta în condiţiile în care, raportându-se la contextul falimentului,  sunt sercice-uri auto care refuză pe bandă rulaNtă să mai primească poliţe emise de Astra Asigurări.  În această situaţie, specialiştii spun că oamenii şi-ar putea recupera cel mai devreme într-un an banii plătiţi pentru reparaţii sau pentru poliţele devenite inutile.  

Cu aceeaşi situaţie se confruntă şi sibienii, după anunţarea falimentului Astra Asigurări. Mai exact, potrivit turnulsfatului.ro, service-urile auto din Sibiu care acceptau mașini cu daune acoperite de Astra Asigurări de ieri s-au răzgândit.  „Ne pare rău, dar nu mai acceptăm”, e răspunsul clasic primit de la service-urile sibiene.

DOSARELE DE DAUNĂ, PRELUATE DE FGA 

„Consiliul ASF a analizat în sedinţa de astăzi (miercuri - n.r.) situaţia Societăţii Asigurare-Reasigurare Astra SA pe baza unui raport înaintat de administratorul special KPMG Advisory privind stadiul planului de redresare financiară şi opţiunile existente în urma eşuării procesului de majorare a capitalului social. (...) În urma analizei şi pe baza concluziilor raportului KPMG, Consiliul ASF a adoptat următoarele decizii: închiderea procedurii de redresare financiară a societăţii Astra, revocarea şi încetarea atribuţiilor de administrator special ale KPMG Advisory, retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii Astra, constatarea stării de insolvenţă a societăţii Astra şi solicitarea intrării în procedura de faliment", este explicat într-un comunicat publicat de ASF.

În situaţia în care instanţa va aproba cererea de intrare în procedura de faliment, dosarele de daună vor fi preluate de FGA, dar până la acel moment clienţii vor apela tot la Astra. „Până la momentul cand vom avea decizia judecatorească a falimentului, Astra preia în continuare şi gestionează dosarele de daună pe care le primeşte, achitând despăgubirile. Până când FGA va prelua dosarele de daună, clienţii se vor adresa catre Astra, deci dosarele se iînregistrează“, a declarat Carmen Radu, preşedintele FGA, citată de mediafax.ro, adăugand că Fondul va prelua activitatea asiguratorului abia la o lună după decizia instanţei.

În acest sens, clienţii vor completa o cerere de plată, la care vor anexa documentele doveditoare ale despăgubirii solicitate şi o copie a actului de identitate, după cum se arată pe site-ul FGA. Acestea vor fi depuse la sediul Fondului sau vor fi transmise prin poştă, cu confirmare de primire, explică procedura avocatnet.ro.  Reprezentanţii Fondului vor întocmi dosarul de daună şi vor verifica solicitarea şi documentele doveditoare. Apoi, se va face propunerea de plată şi avizarea dosarului de daună de către toate departamentele FGA.

DOSARUL DE DAUNĂ, APROBAT DE O COMISIE SPECIALĂ 

Dosarul de daună va fi aprobat de o comisie specială şi, în fine, se va ajunge la plata despăgubirilor. Potrivit sursei citate, plata se va face, dupa caz, prin poşta (pentru persoanele fizice), în cont bancar (atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice) sau prin unităţile CEC Bank. Misiunea FGA este de a proteja asiguraţii atunci când o societate de asigurare intră în insolvenţă. Prin urmare, după ce vor fi preluate dosarele de daună de la Astra, clienţii asiguratorului se vor adresa direct Fondului.

CE TREBUIE SĂ ŞTIE CLIENŢII ASTRA

 Cum procedează Fondul de Garantare a Asiguraţilor dupa ce a fost declarată starea de insolvenţă a societăţii de asigurare?

- preia dosarele de daună şi evidentele tehnico-operative şi contabile aferente acestor dosare;

- întocmeşte listele potentialilor creditori de asigurari ai societăţii de asigurări aflată în stare de insolvabilitate, în baza documentelor preluate de la societatea de asigurări;

- publică listele potenţialilor creditori de asigurări într-un ziar de circulaţie şi pe site-ul Fondului de garantare;

Când începe Fondul de Garantare a Asiguraţilor plata către creditorii de asigurări în cazul intrării în isolvabilitate a unei societăţi de asigurare ?

    - plata creditorilor de asigurări se va efectua de la dată rămânerii irevocabile a hotărârii de deschidere a procedurii de insolvenţă;

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră