După mai multe tentative de timorare, victima este convinsă să transfere o sumă de bani.
“Victimei i se induce permanent senzația că se află într-o situație de pericol iminent. Falșii polițiști revin cu telefoane din 15 în 15 minute și timorează victima. Mai mult, cu ajutorul unei tehnici inovative reușesc să afișeze pe ecranul telefonului că apelul vine de la numărul de urgență 110.
Victima este convinsă că cea mai buna soluție este să retragă o sumă de bani de la bancă și să o predea unui polițist îmbrăcat în civil”, a declarat la Mainz, directoarea Weisser Ring, Bianca Biwer.
Ea recomandă persoanelor care se confruntă cu o astfel de situație să nu se lase timorate și să își păstreze calmul. Să solicite încă de la început numele presupusului agent, funcția și unitatea din care face parte. Să-și noteze răspunsurile, iar apoi să contacteze unitatea respectivă și să solicite informații despre existența presupusului agent.
Conform Focus, comisariatul poliției avertizează că imaginația infractorilor care folosesc trucuri la telefon pare nelimitată. În continuare, sunt semnalate aproape zilnic cazuri de persoane, de cele mai multe ori pensionari, păcălite cu trucul “accidentul”.