Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, a declarat, luni, în cadrul unei conferinţe de presă că autostrada Sibiu - Orăștie se află în pericol atât de mare, încât e nevoie să se oprească traficul pentru a nu se ajunge la pierderea de vieți omenești.
Potrivit acestuia, corpul autostrăzii s-a deplasat în patru locuri. Mai mult, Nazare susține că sunt peste 300 de rapoarte ale CNADNR, care "indică nereguli sesizate pe acest tronson".
"Mă ocup practic de aceste tronsoane de autostradă de la începutul lucrărilor. Vin împreună cu Mihai Crăciun, reprezentant al organizației non-guvernamentale 'Construim România' să tragem un semnal de alarmă despre felul în care au fost executate lucrările pe autostrada Sibiu — Orăștie.
Această autostradă nu prezintă garanțiile necesare pentru siguranța circulației. Ne aflăm în fața unui risc iminent, inclusiv de pierderi de vieți omenești și acest lucru trebuie să fie tratat corespunzător de Guvernul Ponta. Situația autostrăzii trebuie să intre pe ordinea de zi a ședinței de guvern de mâine pentru a se găsi o soluție, trebuie luate măsurile reparatorii absolute necesare", a declarat Nazare.
Lotul cu probleme
Sectorul de 22 de kilometri al autostrăzii Orăştie – Sibiu, respectiv între Cunţa şi Sălişte, inauguraţi anul trecut, riscă să fie acoperiţi de pământ. Practic, la mai puţin de 6 luni de la deschiderea traficului, autostrada a început, pur şi simplu, să alunece.
În mod normal, reparaţiile ar trebui să se facă din banii constructorului.
„ Deocamdată se lucrează pe costurile constructorului. Statul nu cheltuie niciun ban. El a avut un proiect. Ar fi trebuit să respecte proiectul. Noi considerăm că a fost o greşeală de execuţie. Nu au respectat proiectul. Ei vroiau să închidă traficul complet pe autostradă. Noi am respins acest lucru şi iată că s-a putut face această reparaţie şi cu trafic”, a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, pentru digi24.ro.
CNADNR recunoaşte de altfel că au fost peste 300 de probleme sesizate în construcţia celor 22 de kilometri de drum. Cu toate acestea, timp de patru ani nu a luat nicio măsură împotriva drumarului italian. Dimpotrivă, a achitat cei aproape 183 de milioane de euro, cât costă şoseaua.