Românii urmăresc știrile în special la TV (90%) și pe internet (89%), următoarele canale în topul preferințelor lor fiind radioul (58%), aplicațiile mobile de știri (37%) și ziarele și revistele tipărite (30%). Bărbații, mai mult decât femeile, urmăresc știri la radio (64% vs 52%) și prin aplicații mobile (41% vs 32%), arată datele iSense Solutions, conform agerpres.ro.
Pe internet, principalele surse de informare sunt Facebook (89%), site-urile de știri (64%), e-mailul (58%), Google (55%) și ziarele sau revistele online (47%). Cele care conțin cele mai multe știri false, în opinia românilor, sunt Facebook (75%), blogurile (69%), Twitter (64%), forumurile (63%), ziarele/revistele tipărite sau online (61%) și TV-ul (59%), mai arată sursa citată.
Domeniile care prezintă cel mai mare interes pentru persoanele care urmăresc știri sunt știrile naționale (93%), vremea (93%), educație și sănătate (81%), știri locale (87%) și divertisment (83%). În același timp, domeniile cu cele mai multe știri false sunt considerate: politica (87%), evenimente mondene / celebrități (83%), domeniul financiar / afaceri / economie (57%) și știrile naționale (54%).
Potrivit datelor iSense Solutions, 94% dintre cei care urmăresc știri spun că împărtășesc știrile care îi interesează cu alte persoane, în mod direct — față în față (83%) sau la telefon (61%), precum și prin postări/distribuiri pe rețelele de socializare (52%).
82% dintre români consideră că pentru a fi credibilă o știre trebuie să precizeze sursele de unde au fost preluate fotografiile și informațiile, 58% sunt de părere că o știre credibilă nu apare într-o publicație sponsorizată de entități cu interese — spre exemplu, știri politice în publicații / canale sponsorizate de partide politice, iar peste 50% consideră că aceasta trebuie să conțină fotografii drept dovezi, să includă multe detalii și să apară într-o publicație prestigioasă, de încredere.
Jumătate dintre români, atunci când află o știre care îi interesează, verifică de cele mai multe ori și din alte surse dacă aceasta este adevărată. Românii verifică veridicitatea unei știri pe Google (62%), site-urile de știri (46%), TV-ul (40%) și ziarele/revistele online (39%).