La Ministerul Transporturilor nimic nu se mişcă. Cu un ministru demisionar. unul desemnat, dar încă neconfirmat oficial, Master Planul se află la Bruxelles, fără o reprezentare în clar în faţa instituţiilor europene.
Master Planul ar urma să fie confirmat de Comisia Europeană, după mici modificări, aşa cum s-a exprimat comisarul european Corina Creţu. Miza acestui proiect nu este de ignorat – nu mai puţin de 1,3 miliarde de eruo, bani europeni ar putea fi pierduţi.
În timp ce proiectele pe fonduri europene au întârzieri, concesiunile sunt anulate, nici parteneriatele pe banile chinezilor nu par să prindă contur.
Anul trecut, Liviu Dragnea vorbea despre investiţiile pe care chinezii le-ar putea demara în Romţnia, respectiv o linie de cale ferată de mare viteză între Bucureşti şi Constanţa, autostrada Craiova – Piteşti sau centura de sud a Bucureştiului.
Vizitele demnitarior români în China au o durată de mai bine de 9 ani. Rezultatul? Nici acum nu avem o investiţie a chinezilor pe infrastructură.
Drumul în China, ca la Mecca
La finele anului 2006, o delegaţie a PD-ului, din care au făcut parte Emil Boc, Adriean Videanu şi Vasile Blaga a plecat în China. Pe lista de atunci se aflau lucrările de construcţie la şoseaua de centură a Capitalei, la podul de peste Dunăre, de la Brăila, sau la alte proiecte din domeniul transporturilor şi infrastructurii.
În primăvara lui 2010, ministrul economiei de la acea dată, Adriean Videau, anunţa că România şi China intenţionează să înceapă mai multe proiecte „majore” în acel an, finanţate de partea chineză.
În vara lui 2011, o altă delegaţie pleca de la Palatul Victoria în China pentru a negocia mai multe proiecte economice, precum noi capacităţi de cărbune Termoelectrica la Doiceşti, autostrada Sibiu-Piteşti, linia de metrou Bragadiru-Voluntari.
În 2014, Liviu Dragnea anunţa noi proiecte finanţate de chinezi: autostrada Craiova – Piteşti, calea ferată de mare viteză Bucureşti – constanţa, centura de sud a Bucurestiului.
Aşadar, 9 ani, vizite la cel mai înalt nivel, rezultat zero.