Aflată la a treia amânare, autostrada Comarnic - Brașov pare blestemată. În realitate, nicio bancă din România nu a putut susține financiar proiectul propus de consorțiul câștigător.
Astfel, cu un cost total de 1,8 miliarde de euro, Asocierea Aktor-Strabag-Vinci nu a reuşit să bancabilizeze proiectul.
Un asemenea proiect uriaş nu poate fi susţinut de o bancă comercială. Nimeni nu poate lua o asemenea expunere pe un singur proiect, într-o singură ţară, şi aceea destul de fragilă economic, şi pe o asemenea perioadă.
Chiar şi un eventual consorţiu format din BRD-Raiffeisen şi Erste Grup prin BCR ar fi avut urgent nevoie de susţinerea BERD şi BEI în vederea credibilizării unui proiect dintr-o ţară nu foarte bogată şi cu un mare servicu al datoriei externe plasat pe o economie nesustenabilă şi fără mari diversificări, zone, de obţinere a valutelor.
Băncile au privit cu suspiciune înspre Comarnic – Braşov, pentru că nici măcar studiul de fezabilitate nu a fost realizat cu profesionalism, fiind făcut pe genunchi. O altă problemă a reprezentat-o plata anuală de disponibilitate. Aceasta ar fi revenit statului român și s-ar fi ridicat la suma de 200 de milioane de euro pe an. Această sumă ar fi trebuit plătită timp de 26 de ani. Într-o ţară care e imprevizibilă şi se “suceşte” de la un guvern la altul, cu scandaluri nesfârşite de corupţie şi miniştri aruncaţi în închisoare.
Astfel, în 26 de ani, cât ar urma să dureze concesiunea, statul român ar fi urmat să platească în total 8,45 miliarde de euro pentru cei 53 de km de autostradă între Comarnic si Brasov, adică 160 milioane de euro/km.