Primăria Capitalei a ales un nou logo pentru București, după ce prima alegere a simbolului Capitalei a generat discuții intense în media socială, fiind considerat că a plagiat o emblemă din Taipei.
Noul logo este creat de Alexandru Mihai Nenciu și reprezintă "un cumul de valori reprezentative pentru București", potrivit comunicatului de presă dat de Primăria Capitalei. Autorul susține că simbolul este suma a patru edificii reprezentative pentru Capitală, și anume Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul și Arena Națională.
Alexandru Mihai Nenciu este absolvent de Design industrial la Universitatea de Arta Bucuresti, iar proiectul sau era pe locul doi in urma votului comisiei care a ales logo-ul orasului Bucuresti.
Membrii juriului și organizatorii concursului au decis însă ca acordarea premiului și semnarea contractului de cesiune pentru drepturile de autor să aibă loc peste o săptămână, pentru a evita orice situație neplăcută, așa cum s-a întâmplat în cazul primei alegeri.
Primul logo, creat de timișoreanul Narcis Teodor Lupou, a fost descalificat din cauza asemănării cu logo-ul orașului Taipei. Designerul a respins acuzațiile de plagiat, afirmând că este vorba despre un concept diferit, în ciuda asemănărilor privind culorile și formele utilizate.
"Am avut ca nuclee inspiraționale moștenirea arhitectonică autentică a Capitalei și valențele pozitive generate de rezonanța etimologică a numelui orașului București. Alăturarea celor patru elemente identice ca formă, dar diferite ca poziționare, subliniază ideea de epicentru al națiunii către care converge Capitala", a spus Narcis Teodor Lupou.