Consiliul Național al Audiovizualului a adoptat marţi o nouă formă a Codului de reglementare a conținutului audiovizual şi a decis ca minorii cu vârsta între 3 și 15 ani nu vor mai putea încuraja consumul de alimente prin apariţia lor în reclame.
Valentin Jucan, membru CNA, scrie pe Facebook că în Codul Audiovizual a fost introdus un articol nou care prevede că publicitatea la produsele alimentare trebuie să respecte mai multe condiţii, printre care şi "să nu încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârsta între 3 și 15 ani."
"Am susținut această modificare fiindcă este esențială introducerea unei discipline în publicitate, în raport cu minorii și cu rolul pe care părintele îl are. Această nouă normă vine ca urmare a lipsei în societate a educației alimentare și, din păcate, a responsabilității celor care își promovează produsele, folosindu-se de credulitatea copiilor. Protecția superioară a minorului este esențială într-o societate imatură în domeniul responsabilității alimentare. Este pentru copiii noștri. Este pentru sănătatea lor", a explicat Jucan.
Radu Herjeu, un alt membru CNA, scrie pe Facebook că dezbaterile privind posibilitatea ca publicitarii să folosească minori în reclame la alimente au fost furtunoase. După mai bine de două ore de discuţii, membrii CNA au decis: publicitarii nu au voie să se folosească de minori pentru a-şi promova produsele.