CIRCULARĂ CU DEDICAŢIE. Cazul femeii din Cluj bagă în corzi serviciile de ambulanţă. Ce reguli trebuie să respecte echipajele de salvare când o persoană sună la 112

18 Aug 2015
CIRCULARĂ CU DEDICAŢIE. Cazul femeii din Cluj bagă în corzi serviciile de ambulanţă. Ce reguli trebuie să respecte echipajele de salvare când o persoană sună la 112
Serviciile de ambulanță vor primi astăzi  o ciculară cu procedurile care trebuie respectate când o persoană sună la 112 și solicită ajutor. Decizia a fost luată ca urmare a cazului femeii din Cluj-Napoca găsită moartă la cinci zile după ce a efectuat un apel la numărul de urgență, potrivit mediafax.ro.   Raed Arafat a spus că în legătură cu "situaţia de la Cluj" se face o anchetă amplă iar serviciile de ambulanţă din ţară vor primi o circulară cu procedurile ce trebuie respectate în cazul în care o persoană sună la numărul de urgenţă 112 şi solicită ajutor.

Arafat: Vom trimite la toate serviciile de ambulaţă o circulară cu procedurile de intervenţie

"S-a pregătit o circulară care insistă pe anumite aspecte şi care se va trimite astăzi (n.r. - marţi) la toate serviciile de ambulanţă, inclusiv SMURD, pentru ca toţi cei care nu au procedura clară să revizuiască modul în care lucrează când apelantul este acelaşi cu pacientul şi este singur acasă", a afirmat Arafat.  El a precizat că în circulara respectivă se menţionează că dispecerul care răspunde la numărul de urgenţă trebuie să-i spună apelantului, în cazul în care acesta este singur acasă, să lase uşa descuiată. Sercetarul de stat a adăugat că, dacă persoana care sună se simte foarte rău, există posibilitatea ca dispecerul să ţină permanent legătura cu aceasta.

De asemenea, dacă echipajul de pe ambulanţă a ajuns la pacient iar acesta nu deschide, trebuie luată legătura cu vecinii, pentru că este posibil ca aceştia să aibă o cheie sau un număr de telefon al unui membru al familiei.

În ultimă instanţă, există varianta unei intervenţii a pompierilor, care fie sparg uşa, fie intră pe fereastră.Sercetarul de stat a adăugat că, dacă persoana care sună se simte foarte rău, există posibilitatea ca dispecerul să ţină permanent legătura cu aceasta. De asemenea, dacă echipajul de pe ambulanţă a ajuns la pacient iar acesta nu deschide, trebuie luată legătura cu vecinii, pentru că este posibil ca aceştia să aibă o cheie sau un număr de telefon al unui membru al familiei.  În ultimă instanţă, există varianta unei intervenţii a pompierilor, care fie sparg uşa, fie intră pe fereastră.  Potrivit acestuia, circulara cu procedurile de intervenţie va ajunge inclusiv la serviciile de ambulanţă private.

Cazul de la Cluj, sub anchetă 

Șeful Serviciului de Ambulanță Cluj, Horia Simu, a declarat că femeia, Simona Bernat, fost lector la UBB, a sunat pe 9 august la 112 pentru a cere ajutor pentru dispnee (lipsă de aer). Echipajul care a ajuns la adresa ei a încercat să intre în apartament, însă nu a putut. De asemenea, deși au sunat înapoi pe numărul de pe care fusese dat apelul la 112, nu a răspuns nimeni. Ulterior, ambulanțierii au așteptat în zonă aproximativ 15 minute, după care, considerând că a fost vorba ori de un apel fals, ori de un pacient care a ieșit din casă, au plecat.

Potrivit lui Horia Simu, procedurile nu permit echipajului de pe ambulanță să spargă ușa unei locuințe. De asemenea, atât șeful Serviciului de Ambulanță Cluj, cât și reprezentantul DSP Dorina Duma au explicat că se înregistrează de nenumărate ori cazuri în care pacienții sună la ambulanță, iar apoi aleg să plece cu taxiul sau cu alt mijloc de transport — fie singuri, fie însoțiți de rude- la spital sau la Unitatea de Primire a Urgențelor. La aceste cazuri se adaugă și numărul destul de mare de apeluri false care sunt înregistrate în sistemul 112.








Alte stiri din Actualitate

Ultima oră