Dădea semne c-ar începe de joi, șoferii mașinilor ce soseau în București dinspre DN1 se adaptau mai devreme cu câteva sute de metri cu viteza de oraș, toată lumea se întreba: de ce?
Misterul se dezvăluia ceva mai încolo, după Podul Băneasa, unde, pe prima bandă câțiva muncitori destoinici înșirau ca pe mărgăritare stâlpișor galben după stâlpișor galben. Moment în care între neuroni se năștea, la fel de firesc, întrebarea: de ce?
Intuiția, și nu vreun anunț afișat pe marginea șoselei, îți răspundea că acolo își va face apariția o bandă de mers rezervată mijloacelor de transport în comun. Oare, de ce? Pentru că autobuzele mergeau strună pe segmentul dintre Pod Băneasa și Fântâna Miorița...
Joi, vineri, s-a mers bine față de ceea ce a început să se petreacă începând cu dimineața de luni, cu traficul pe segmentul respectiv de drum, pentru că și alte mașini se strecurau pe banda rezervată.
Înaintea de-a fi înfăptuit acest măreț plan de deplasare a mijloacelor RATB, ar fi trebuit făcut un studiu. o cercetare, un experiment.
Cât de greu ar fi fost greu ca polițiștii care restricționau luni dimineața alte autovehicule să intre pe banda rezervată RATB să execute această operație înainte de a fi montați stâlpii? Să consemneze ce implicații în trafic are măsura respectivă, în zile diferite ale săptămânii, la ore diferite.
Așa, traficul e aproape de-a fi blocat la intrarea în București, Se mai nasc niște idei pe care cei care au implementat acest proiect nu le-au luat în considerare. Cum urmează să intre în Soșeaua București Ploiești cei care vin de pe Strada Constantin Dobrogeanu Gherea, direct pe a doua bandă? Ce rost mai are Pasajul Piața Presei? Pentru că, dacă proiectul va continua, și Bulevardul Kisseleff își va căpăta și el stâlpișorii galbeni, la ieșirea din Pasaj fie va fi nevoie de un semafor, fie de o pasarelă care să transfere autovehiculele ce au traversat pasajul direct pe banda a doua... Sau cui va folosi banda nou creată în weekend, când autobuzele se succed la un interval de 20 de minute?
Ne exprimăm speranța că stâlpișorii galbeni n-au apărut acolo din proprie voință și că nu vor avea viață lungă, spre binele neuronilor tuturor șoferilor care intră în București dinspre DN1,
UPDATE, 14.00 Circulația a devenit mai fluentă, dar nu fiindcă s-ar fi revenit la formula clasică, cu trei benzi, ci datorită faptului că s-a redus numărul mașinilor care tranzitează prin zonă.
La Podul Băneasa, la intersecția cu Strada Constantin Dobrogeanu Gherea s-a montat un panou de Acces Interzis pe prima bandă, autovehiculele care vin din această direcție fac curba la dreapta pe cea de-a doua bandă.
O captura de pe aplicatia Waze arata ca intrarea în Capitală e aproape blocată la ora 9.44. Și plăcerea de-abia începe, fiindcă blocajul se va propaga în toată Capitala! Răbdare și gumă de mestecat, tutun nu, că "face rău la sănătate"!