Batranii singuri pot semnala cu ajutorul unei brăţări din silicon, prevăzută cu buton de panică, faptul că se confruntă cu o problemă medicală, avertismentul fiind transmis în dispeceratul Fundaţiei Crucea Alb Galbenă, care a dezvoltat proiectul cu finanţare de la Primăria Capitalei. Brăţara are semnal la o distanţă de aproape un kilometru depărtare de telefon şi nu are nevoie de încărcare, fiind conectată de telefon.
Fundaţia Crucea Alb Galbenă în parteneriat cu Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti (DGASMB) şi Asociaţia de Ajutor Mutual au prezentat, vineri, Centrul Pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de Îngrijiri la Domiciliu din Capitală, o premieră naţională în serviciile de îngrijire la domiciliu acordate vârstnicilor.
În anul 2014, sistemul de îngrijiri integrate la domiciliu a fost completat cu un sistem de teleasistenţă prin care 100 de pacienţi au primit o brăţară tip ceas, confecţionată din silicon medical, rezistentă la apă şi conectată wireless la un telefon cu taste mari, dispozitiv legat direct la Call Center-ul Centrului Pilot.
Ce se intampla cand batranul are nevoie de ajutor
În cazul în care bolnavul are nevoie de ajutor, acesta poate apăsa butonul roşu de pe braţ sau tastele predefinite ale telefonului legat de Call Center-ul Centrului Pilot. Prin acest dispozitiv, dispecerul identifică datele pacientului care a solicitat îngrijiri medicale şi poate trimite la faţa locului o echipă specializată de la Fundaţia Crucea Alb Galbenă, apelează 112 sau trimite către beneficiar cea mai apropiată persoană de pe lista celor care pot interveni imediat.
Pentru a beneficia de servicii de îngrijire la domiciliu gratuite, solicitanţii trebuie să aibă o pensie de cel mult 1.100 de lei şi să nu locuiască în casa cuiva care ar trebui să aibă grijă de ei. "În momentul în care ei ni se adresează, asistentele merg şi fac anchetă socială, şi dacă ei răspund criteriilor noastre de evaluare, sunt luaţi în grijă, iar dacă nu, sunt ajutaţi în continuare de noi, dar căutăm sponsori şi alte ONG-uri sau alte instituţii care să-i poată sponsoriza, pentru că absolut toate serviciile oferite de noi sunt absolut gratuite", a spus Măriuca Ivan.
Ea a precizat că proiectul este finanţat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi în prezent sunt 100 de pacienţi dotaţi cu telefon şi brăţară cu buton de panică. "Dacă se află în baie, în bucătărie sau în curte şi a căzut, a făcut un atac de panică sau are o altă problemă şi nu poate ajunge la telefon, apasă pe butonul de panică de pe brăţară. Noi, în call-center, vedem imediat apelul şi nu doar că putem să trimitem ambulanţa, dar stăm şi de vorbă cu pacientul şi, până ajunge ambulanţa, contactăm şi vecinul, şi familia şi asistenta de la Crucea Alb Galbenă care se află în zonă", a mai spus directorul general al fundaţiei.
De cine este finantat proiectul
Ea a precizat că proiectul este finanţat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi în prezent sunt 100 de pacienţi dotaţi cu telefon şi brăţară cu buton de panică.
"Dacă se află în baie, în bucătărie sau în curte şi a căzut, a făcut un atac de panică sau are o altă problemă şi nu poate ajunge la telefon, apasă pe butonul de panică de pe brăţară. Noi, în call-center, vedem imediat apelul şi nu doar că putem să trimitem ambulanţa, dar stăm şi de vorbă cu pacientul şi, până ajunge ambulanţa, contactăm şi vecinul, şi familia şi asistenta de la Crucea Alb Galbenă care se află în zonă", a mai spus directorul general al fundaţiei. Brăţara are semnal la o distanţă de aproape un kilometru depărtare de telefon şi nu are nevoie de încărcare, fiind conectată de telefon.
Citiţi mai multe ştiri din Actualitate!