Compania Naţională de Drumuri a semnat, la Oradea, contractul de reîncepere a lucrărilor de construcţie a auotstrăzii Suplacu de Barcău – Borş. Contractul a fost semnat pentru suma de 158,7 milioane de euro, iar lucrările ar urma să înceapă în aproximativ o lună şi jumătate. Durata estimată de execuţie este de doi ani, la care se adaugă o perioadă de garanţie de 30 luni.
Tronsonul din vestul ţării are o lungime de 60 de kilometri. În 2013, Dan Şova rezilia contractul cu Bechtel, afirmând că acestă bucată de autostradă costă prea mult, în jur de 6 milioane de euro kilometrul.
Rezilierea acestui contract ne-a costat 38 de milioane de euro. Ulterior, CNADNR a anunţat reluarea procedurii de licitaţie, în condiţiile în care americanii finalizaseră 50 % din lucrări. Nu mai luăm în calcul costurile pentru conservarea lucrărilor.
În acest moment, consorţiul care a primit contractul pentru Suplacu de Barcău – Borş se angajează să finalizeze autostrada pentru 158,7 milioane de euro. Dacă 50% din lucrări au fost finalizate, din 60 de kilometri de autostradă, noul consorţiu mai are de finalizat 30 de kilometri. Aşadar, un cost de peste 5 milioane de euro kilometrul de autostradă.
Cu tot cu plăţile de reziliere, Suplacu de Barcău – Borş a ieşi chiar ceva mai costisitor decât sub contractul renegociat cu Bechtel.
Dan Şova asigura, la momentul rezilierii contractului, că noile lucrări vor fi continuate din banii de acciză. Nu mai departe de ieri, premierul Victor Ponta recunoştea, în cadrul unui interviu pentru Digi24.ro, că introducerea accizei a fost o greşeală.