Agenția Națională de Integritate (ANI) a sesizat DNA în vederea cercetării președintelui suspendat al Consiliului Județean Constanța Nicușor Constantinescu pentru conflict de interese și săvârșirea de infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție. ANI a sesizat și ANAF pentru efectuarea unui control fiscal la una din firmele la care Nicuşor Constantinescu este asociat.
Potrivit unui comunicat al ANI, în urma evaluării făcute de inspectorii de integritate, au rezultat indicii privind săvârșirea infracțiunii de conflict de interese de către Nicușor Constantinescu, deoarece acesta a încheiat prin atribuire directă un contract de prestări servicii și 10 acte adiționale, semnate între CJ Constanța și SC Conpress Holding SRL.
În baza contractului, asociații acestei societăți comerciale au obținut un folos patrimonial în valoare de 2.404.913 lei (aproximativ 556.260 euro).
Nicușor Constantinescu a deținut în cadrul SC Conpress Holding SRL calitatea de asociat (23 mai 1994 — 4 aprilie 2002) și funcția de administrator (3 — 4 aprilie 2002), fiind asociat cu Sorin Gabriel Strutinsky, Sanda Ciocoiu, Mihail Gheorghe Cârciog, persoane fizice cu care este asociat și în prezent în cadrul altor societăți comerciale.
De asemenea, cu ocazia desfășurării evenimentului "Centura de Aur", organizat la Constanța, în perioada 4 — 8 septembrie 2013, CJ Constanța, prin președintele instituției Nicușor Constantinescu, a încheiat cu agenția de turism SC Icar Tours Constanța SRL un contract cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice.
ANI susține că, prin încheierea acestui contract, s-a creat un folos patrimonial, în valoare de 22.000 lei, în favoarea SC Xenoti SRL, societate comercială care a asigurat, cu ocazia evenimentului menționat, servicii de cazare la Complexul "Flora" din Mamaia și în cadrul căreia Nicușor Constantinescu deține calitatea de asociat.
Anterior, în anul 2007, SC Icar Tours Constanța SRL a încheiat cu SC Xenoti SRL— Complexul "Flora" Mamaia un contract de prestări servicii hoteliere pe durată nedeterminată.
Astfel, pentru efectuarea plăților, Nicușor Constantinescu, în calitate de președinte al CJ Constanța și ordonator principal de credite, a semnat documentele financiar-contabile constând în cinci ordonanțări de plată, două angajamente bugetare și două propuneri de angajare.
În calitate de președinte al CJ Constanța, Nicușor Constantinescu a folosit informațiile referitoare la bugetul instituției publice și serviciile ce urmează a fi achiziționate, informații ce nu sunt destinate publicații, în scopul obținerii unor sume de bani (2.404.913 lei) pentru asociații SC Conpress Holding SRL Constanța, societate care aparține acelorași persoane cu care Constantinescu se află în relații de asociere și colaborare în ultimii cinci ani, în mai multe societăți comerciale, susține ANI.
Potrivit ANI, Nicușor Constantinescu, folosind informații ce nu sunt destinate publicității, a favorizat și direcționat, prin intermediul agenției de turism Icar Tours SRL plata sumei în valoare de 252.899 lei pentru serviciile de cazare oferite în timpul competiției sportive "Centura de Aur", din care, ulterior, suma de 22.000 lei a fost direcționată către propria firmă, SC Xenoti SRL.
Deşi a fost informat despre declanșarea procedurii de evaluare, Nicuşor Constantinescu nu şi-a exercitat dreptul la apărare, se mai arată în comunicatul ANI.
De asemenea, ANI reaminteşte că, potrivit art. 301 din Codul Penal , '"fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obținut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soțul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani și interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică". De asemenea, conform art. 12, lit. b) din Legea nr. 78/ 2000, "sunt pedepsite cu închisoarea de la 1 la 5 ani următoarele fapte, dacă sunt săvârșite în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite: folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații'".