Ce faci când te întorci din vacanță supărat pe agenția de turism? Centrul European al Consumatorilor oferă sprijin și consultanță pentru consumatori în Europa și te sfătuiește să nu lași problemele nerezolvate și să te adresezi ECC Romania atunci când ai întrebări.
Ce se întâmplă dacă după plecarea în călătorie anumite părţi din serviciile contractate nu sunt prestate?
În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile prevăzute în contract nu este realizată sau agenţia de turism organizatoare constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
Agenţiile de turism nu răspund în următoarele cazuri:
Agenţiile de turism sunt obligate să încheie poliţe de asigurare pentru asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau falimentului.
Fără aceste poliţe încheiate, agenţiile de turism nu pot comercializa pachete de servicii turistice, fiind sancţionate cu suspendarea licenţei de turism.
Agenţiile de turism au obligaţia să înscrie în contractele de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiate cu turiştii faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei.
De asemenea, în acelaşi contract trebuie arătate şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plata despăgubirilor.
În cazul în care agenţia de turism se află în imposibilitatea de a efectua repatrierea turistului, dar numai ca urmare a falimentului sau insolvabilităţii, turistul trebuie să anunţe imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail.