Agenții companiilor care se ocupă de colectarea datoriilor nu vor avea voie să apeleze debitorii mai mult de două ori pe săptămână și vor fi obligați să se adreseze politicos și să păstreze confidențialitatea situației financiare a datornicilor.
Cele 15 companii membre ale Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale (AMCC), reprezentând aproximativ 80% din totalul firmelor cu obiect de activitate colectarea creanţelor din România au adăugat noi detalii în codul de conduită al asociaţiei.
Codul conţine prevederi stricte privind activitatea de colectare, atât în ceea ce priveşte frecvenţa apelurilor către persoanele cu datorii, cât şi în ceea ce priveşte corespondenţa scrisă către aceştia.
Printre noile norme ale codului de conduită se numără prevederile potrivit cărora agentul recuperator poate să-l sune pe datornic doar de maximum două ori pe săptămână şi numai între orele 8.00 şi 21.00 în zilele lucrătoare sau între 9.00 şi 14.00 sâmbăta