A 4-a etapă din Campionatul Național de Super Rally powered by Superbet, s-a desfășurat în premieră în centrul Timișoarei. O vreme excelență, un public numeros și un spectacol pe cinste al sportivilor au făcut această etapă una de neuitat.
Leo Borlovan, eroul local, a ieșit la rampă cu un timp de nici mai mult, nici mai puțin de 2:50.666, în ultima manșă de concurs, care i-a adus victoria. Pe locul 2, la aproape o secundă distanță s- a clasat campionul în exercițiu, Jerome France, iar promotorul si organizatorul conceptului de Super Rally, în România, Mihai Leu, a obținut a 3-a poziție, cu un timp de 2:52.982.
Leo, despre o victorie obținută prin munca de echipă
„O victorie care pot spune că o visam demult la mine acasă, într-un Campionat Național. Așa cum am spus și la Startul Festiv de la Iulius Town, singurul meu obiectiv la oricare concurs am participat vreodată a fost să câștig, însă cu mașînă mea fiind mai puțîn potrivite pentru tipul de campionat pe care îl reprezintă Super Rally.
Funyo SP05 are un raport putere/greutate mai mic decât adversarii săi direcți, Radical SR8 al lui Mihal Leu și fabulosul Nova Proto NP03 al lui Jerome France. Cu toate acestea am luat-o pas cu pas.
Astfel, ziua de sâmbătă a început cu o sesiune de recunoaștere, urmată de 4 antrenamente libere și, în cele din urmă, de 2 sesiuni de curse. Cu mici modificări după fiecare sesiune, împreună cu echipa mea ABAS Racing formată din Valentin Borlovan, Robert Soponaru și Frank van Nunen, inginerul meu de cursă de la GP24. Engineering, ne-am apropiat din ce în ce mai mult de o configurație formidabilă pentru Funyo SP05.
Acest lucru a dus la stabilirea celui mai bun timp chiar în ultima sesiune de cursă, unde, din cauza unei intervenții a comisarilor, a trebuit să o iau de la capăt”, a spus Leo Borlovan.
Leo Borlovan: „Am trăit momente unice”
Câștigătorul rundei din Banat a mărturisit că momentele de după terminarea cursei au fost unice și a mulțumit tuturor celor care l-au susținut și s-au bucurat alături de el.
„Am trăit momente unice…s-a adunat tot publicul în jurul mașinii mele când am ajuns în parcul service, toată lumea îmi arată locul 1, eu fiind surprins la acea vreme deoarece nu știam încă rezultatul. Mă bucur enorm că am reușit să păstrez Trofeul la Timișoara, le mulțumesc tuturor susțînătorilor mei, echipei, familiei, sponsorilor și tuturor celor care au contribuit la această mare reușită”, a conchis Leo Borlovan.
Ce urmează în carieră lui Leo Borlovan
Leo și echipa să plănuiesc să aibă o zi de teste private pentru a putea exploata în continuare varietatea înțeleaptă de posibilități de configurare pe care Funyo SP05 le oferă.
Această zi de testare este planificată să facă parte dintr-o revenire pe circuitele europene, cum ar fi revizitarea Spa Francorchamps pentru Cupa Sprint by Funyo, în ultimul weekend din septembrie, unde Leo a obținut primul său podium cu Funyo SP05 pe unul dintre circuitele emblematice ale Europei. Revederea lui Spa Francorchamps va merge cu siguranță împreună cu gustul altor realizări.
Închiderea sezonului 2023 este planificată în cadrul Cupei României, o deviză care este organizată de Willi Motorsport, sub sigla Romanian Endurance Series, în ultimul weekend din octombrie. Evenimentul va bifa o premieră pentru România în ceea ce privește cursele de anduranță: 2 curse de 6 ore pe circuitul Motorpark România.
Leo Borlovan este pilotul clubului ABAS Timișoara și este susținut de Sotica Farm, Peugeot Timișoara, GP24 Media, Karres Group
Cariera lui Leo Borlovan este susținută de Sotica Farm, ÎI FISAN, Aktcom Brands, Mega Group Autovehicule – Peugeot Timișoara, Karres Group, GP24 Media, Clubul Sportiv ABAS Timișoara și bineînțeles, de părinții săi Mihaela și Sandy Borlovan. Suportul pe circuit este oferit de Frank van Nunen (GP24 Engineering), Robert Soponaru și de fratele lui Leo, Valentin Borlovan. Leo Borlovan este susținut de GP24 Racing Services.
Poze: GP24 Media / Paul Manole