Avionul este unul dintre mijloacele de transport cele mai sigure şi, totuşi, puţine sunt persoanele care nu au o stare de panică în momentul zborului. Site-ul Thrillist a decis să facă o listă cu riscurile asociate cu transportul cu avionul. Journal of Environmental Health Research scrie despre riscul de gripă şi răceli care este de 100 de ori mai mare pentru pasagerii unui avion. Pentru aceasta, site-ul Thrillist ne invită să ne imaginăm până unde se răspândesc stropii degajaţi în timpul strănutului în avion. Dar, în general, în avion, pasagerii sunt mai expuşi riscului de infecţii bacteriene sau virale, mai ales la toaletă sau de pe propria tabletă.
Pe lista site-ului Thrillist, se mai află şi consecinţele diferenţelor de fus orar, care pot provoca tulburări de concentrare, de somn etc.
Surditatea este un risc major, deloc exagerat, inclus pe această listă. Zgomotul din timpul zborului cu avionul poate varia între 85 şi 110 decibeli, în timp ce limita suportabilă este de 88 de decibeli pentru un zbor de patru ore şi de 85 de decibeli pentru opt ore.
Aerul presurizat din cabine poate provoca umflarea picioarelor prin acumulare de sânge. Şi mai rău este dacă nu aveţi loc la clasa întâi, unde există posibilitatea de a sta cu picioarele uşor ridicate şi întinse. Site-ul Thrillist se referă, de asemenea, la „sindromul clasa economic”, respectiv la persoanele care deja au probleme cu circulaţia periferică a sângelui şi călătoresc la distanţe mari, la clasa economic. În cazul acestor pacienţi, există riscul de tromboză venoasă, estimează CHU din Rouen, din cauza stagnării sângelui, care poate facilita formarea de cheaguri. Şi, aşa cum se ştie, acest cheag poate migra spre plămâni, mărindu-se riscul de embolie pulmonară. Pentru a ne proteja de acest pericol, se recomandă să ne hidratăm şi să facem, la intervale scurte, câţiva paşi, mişcări ale mâinilor şi picioarelor.
De asemenea, la bordul avionul mai este o problemă la fel de serioasă pentru sănătatea pasagerilor: umiditatea. Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, umiditatea din avion este sub 20%, în timp ce în deşertul Sahara este de 23%. Nu trebuie neglijate nici razele cosmice, încărcate cu electricitate, la care sunt expuşi pasagerii care călătoresc cu avionul spre Polul Nord. «Sunt şi motivele pentru care rata cancerului la personalul companiilor de transport aerian este ceva mai mare, comparativ cu cea înregistrată la restul populaţiei, concluzionează site-ul Thrillist.