Food and Drug Administration din SUA împreună cu Google au semnat un parteneriat cu scopul de a stabili o legătură între căutarea pe internet a unui medicament şi potenţialele lui efecte nefaste asupra sănătăţii, anunţă Atlantico.fr. FDA, agenţie americană a produselor alimentare şi medicamentelor, este în prezent în tratative cu motorul de căutare Google în vederea identificării efectelor nedorite ale unor medicamente asupra sănătăţii celor ce le folosesc.
FDA, creată în 1906 de preşedintele american Theordore Roosevelt, are misiunea de autoriza sau a interzice comercializarea medicamentelor în SUA. În cadrul unei conferinţe de presă, din 9 iunie 2015, Chris Kelly, purtătorul de cuvânt al FDA, a anunţat public crearea unui partenerait strategic cu motorul de căutare american Google, lider mondial.
FDA doreşte, astfel, să acţioneze în colaborare cu o firmă californiană pentru analizarea datelor de căutare ale utilizatorilor Google pentru a afla şi a înţelege efectele nedorite ale unor medicamente. Astfel, cercetătorul Eric Horvitz de la Microsofta a demonstrat, în 2013, că există o legătură între cererea pe Google a medicamentului contra colesterolului Pravachol şi antidepresivul Paroxetine.
Cei care folosesc motorul de căutare pentru medicamentul anti-colesterol au suferit de hiperglicemei (nivel ridicat al zahărului în sânge) în cursul următoarelor 12 luni şi au căutat pe Google un anti-depresie cu scopul de a limita efectele negative ale medicamentului anti-colesterol.
Evgeniy Gabrilovich, cercetător la Google, specializat în extragerea datelor de pe web, apreciază acest parteneriat cu FDA cu scopul de a lupta contra fenomenului de masă al medicamentelor nedorite. Anual, sunt peste un milion de rapoarte ce au ca subiect reacţiile nedorite ale medicamentelor.