Ursulețul Winnie se transformă într-un personaj negativ dintr-un film de groază

10 Feb 2023
Ursulețul Winnie se transformă într-un personaj negativ dintr-un film de groază

Filmul „Winnie-the-Pooh: Blood and Honey” oferă un scenariu întunecat. Abandonați de prietenul lor Jean-Christophe, acum adult, Winnie și Purcelușul au fost lăsați singuri și s-au întors în sălbăticie. Până la punctul de a se lansa într-o nebunie criminală, scrie FranceInfo

Ursulețul iubitor de miere preferat al copiilor se va transforma într-un ucigaș însetat de sânge, într-un film de groază care promite să masacreze imaginea micului animal de pluș.

Departe de naivitatea poveștilor creatorului său, britanicul Alan Alexander Milne, sau de lacomul drăguț popularizat de Disney, personajul apare acum ca un psihopat periculos în „Winnie-the-Pooh: Blood and Honey”.

Personajul original a intrat în domeniul public

Această producție cu buget redus care urmează să fie lansată miercuri în Statele Unite ale Americii promite să testeze limitele drepturilor de autor și ale drepturilor de marcă. Și deja stârnește furia multor fani, revoltați de această reinventare șocantă. „Este o nebunie”, a declarat regizorul Rhys Frake-Waterfield pentru AFP. "Am primit petiții de arestare. Am primit amenințări cu moartea. Oamenii mi-au spus că au sunat la poliție".

Dacă aventurile lui Winnie și însoțitorii săi - Purcelușul, Magarușul, Tigru - fac obiectul unei licențe deținute de Disney de zeci de ani, protecția legală a primelor cărți ale lui Milne, lansate încă din 1926, a expirat. Prin urmare, personajul original a intrat în domeniul public, permițând această adaptare de coșmar.

Primele imagini din film, în care un Winnie și un purcel rău se pândesc în întuneric în spatele unei tinere care stă întinsă liniștită într-o cadă cu hidromasaj, au incendiat internetul anul trecut.

Promisă inițial ca o lansare în cinematografe foarte modestă, această producție , produsă cu un buget minim de 250.000 de dolari, s-a transformat într-un fenomen beneficiind de o lansare la nivel mondial. Lungmetrajul este deja pe ecranele din Mexic, unde a strâns peste un milion de dolari în două săptămâni. Ar putea deveni unul dintre filmele cu cele mai mari încasări din istoria cinematografiei, potrivit unor experți.

Regizorul său speră să detroneze filmul de groază „Paranormal Activity” , lansat în 2009 datorită unei investiții de 15.000 de dolari, și care a lansat o saga capabilă să strângă peste un miliard de încasări la box office. "Am crezut cu adevărat în această idee. Alții nu au crezut în ea (...) și acum funcționează destul de bine", zâmbește domnul Frake-Waterfield.

Expirarea drepturilor care au permis această transformare nesănătoasă nu autorizează toate extravaganțele. Personajul lui Winnie a evoluat de-a lungul timpului și doar prima sa versiune este în domeniul public.

Prin urmare, este imposibil să-l îmbrace pe lacomul ursuleț de pluș în tunica roșie pe care o poartă în filmele Disney. La fel, Tigru, care a apărut abia mai târziu în cărți, nu apare în film.

Dar dincolo de drepturile de autor, care împiedică copierea fără licență a unei lucrări creative, dar este limitată în timp, lungmetrajul joacă cu legea brandurilor. Licența deținută de Disney, reînnoită pe termen nelimitat, interzice oricui să lanseze un produs legat de Winnie și care ar putea fi confundat cu originalul.

„Nu se poate sugera că (...) produsul este promovat de Disney sau este afiliat sau asociat cu acesta în vreun fel, întrucât Disney se bucură în continuare de o protecție puternică a mărcii ”, explică avocatul Aaron Moss. În acest caz concret, producția pare protejată de ideea absurdă de a-l transforma pe Winnie într-un răufăcător într-un film de groază.

„Nu este deloc familial” , lungmetrajul „nu reprezintă nimic din ceea ce (spectatorii) s-ar putea aștepta de la Disney”, estimează consiliul, și face „mult mai greu de afirmat” orice posibil recurs al gigantului american. 

„Vreau să mă îndepărtez cât mai mult de ei”, confirmă domnul Frake-Waterfield. Regizorul vrea ca „Winnie the Pooh să fie mare și amenințător și înfricoșător și intimidant și înfiorător. Nu vreau să fie mic, drăgălaș și drăguț”.

Acest prost gust pare totuși să-i dezamăgească pe oameni. În timpul unei proiecții în Mexico City săptămâna aceasta, mulți spectatori nu au apreciat filmul, a remarcat un jurnalist AFP. Jonathan Ortiz, în vârstă de 32 de ani, l-a găsit „foarte prost”. Cu toate acestea, recepția filmului nu mai este importantă. Regizorul său pregătește deja o continuare, precum și alte filme de groază inspirate din „Bambi” și „Peter Pan” .

Alte stiri din Film

Ultima oră