Comisarul european pentru Justiție a cerut joi giganţilor social-media Facebook, Twitter și Google să facă mai mult pentru a-şi armoniza termenii şi condiţiile cu legislația UE, generând presiuni asupra acestora după ce a considert că eforturile lor de până acum nu au fost suficiente, relatează Reuters.
Autoritățile executive ale UE și protecția consumatorilor susţin că cele trei companii au abordat doar parțial temerile legate de răspunderea și modul în care utilizatorii au fost informați despre eliminarea conținutului sau încheierea contractului.
Autoritățile din blocul comunitar, care au solicitat această armonizare încă de anul trecut, au puterea de a amenda companiile dacă nu se conformează.
Comisarul european Vera Jourova a declarat că la utilizarea rețelelor de rețele sociale ca platforme de publicitate și comerciale se aplică aceleași reguli ca și în cazul furnizorilor de servicii offline.
"Regulile UE privind protecția consumatorilor ar trebui respectate și, în cazul în care companiile nu se conformează, ar trebui să facă față unor sancțiuni", a declarat Jourova. "Unele companii îşi fac acum platformele mai sigure pentru consumatori, însă este inacceptabil că acest lucru este încă incomplet și durează atât de mult timp", a mai spus ea.
Facebook a declarat că a colaborat cu autoritățile UE pentru a-și modifica termenii și pentru a asigura o mai mare transparență. Potrivit acestuia, au fost planificate și alte actualizări ale termenilor, în cursul acestui an.
"De-a lungul timpului, am avut instrumente care să informeze oamenii despre eliminarea conținutului și intenționează să extindă aceste instrumente în cursul acestui an", a spus purtătoarea de cuvânt a Facebook. Un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze, iar Twitter nu a răspuns imediat.
Comisia a declarat că trio-ul american a fost de acord să modifice anumiți termeni care le limitează răspunderea, să renunțe la dreptul utilizatorilor de a se retrage din achizițiile online și să forțeze consumatorii europeni să solicite despăgubiri în California, unde se află sediile acestor companii, în locul țării de origine a consumatorului.
Ei au convenit, de asemenea, să modifice termenii care eliberează companiile de social media de obligația de a identifica conținutul comercial și sponsorizat, a spus Comisia.
Companiile din domeniul tehnologiei din SUA s-au confruntat în Europa cu o analiză riguroasă a modului în care îşi desfășoară afacerile, de la problemele de confidențialitate la cât de repede se elimină conținutul ilegal sau amenințător.
Comisia a afirmat că autoritățile naționale vor monitoriza punerea în aplicare a modificărilor aduse, vor folosi procedurile oferite de companii pentru a gestiona conținutul ilegal și "pot lua măsuri, inclusiv de sancţionare, acolo unde este necesar".