Un automat colorat, postat într-un loc public din Berlin, în Alexanderplatz, le-a oferit trecătorilor tricouri cu doi euro. În momentul în care cineva încerca să cumpere un astfel de tricou, primea în schimb o surpriză: imagini care rulau pe ecranul automatului, arătând ce se ascunde în spatele industriei modei – lucrători din fabrici textile (femei şi copii, mai cu seamă) şi statistici cu salariile extrem de mici primite de aceştia pentru a face astfel de tricouri ieftine, dar şi detalii despre condiţiile în care lucrează (16 ore pe zi, uneori pentru suma de 13 cenţi pe oră).
La final, cumpărătorilor li se oferea o alegere: să cumpere tricoul de doi euro ori să doneze acei doi euro pentru a ajuta cauza acestor muncitori din industria textilă. “Do you still want this t-shirt?” era întrebarea care apărea pe ecran, alături de opţiunea donaţiei printr-o fundaţie care doreşte să ajute lucrătorii (lucrătoarele, mai exact) din această industrie. Experimentul social a fost unul reuşit: nouă din zece cumpărători au ales să doneze cei doi euro, nu să cumpere tricoul.
Video