În prima jumătate a anului 2015, s-a înregistrat o creștere între 10% si 14% a pieței auto naționale, pentru toate categoriile auto, precum înmatriculările de mașini noi, second-hand și reînmatriculările, conform datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) și a informațiilor din platforma online Autovit.ro, cel mai mare site de anunțuri auto din România. Așadar, în perioada ianuarie – iunie 2015, piața auto a mașinilor noi a avansat cu 10%, ceea ce înseamnă un plus de peste 3.000 de autovehicule față de prima jumatate a anului 2014. Luna iunie, cu peste 8.500 de mașini înmatriculate în total, a fost cea mai bună perioadă pentru piața auto, încă din noiembrie 2011 și până în prezent.
Cât despre segmentul mașinilor second-hand din import, acesta a înregistrat în primele șase luni ale anului curent o creștere de 14%, procentul fiind cel mai mare din ultimii șase ani. Cele mai multe înregistrări de mașini second hand din afara țării au avut loc în luna iunie, peste 20.000 unități, numărul fiind cu 300% mai mare decât în iunie 2011 și cu 65% mai mare față de iunie 2012.
La categoria mașinilor reînmatriculate, piața a crescut cu 4% în primele șase luni ale anului 2015, iar până la final se estimează că se vor înregistra peste 220.000 tranzacții.
“Toate segmentele pieței auto sunt pe plus la jumătatea anului curent, lucru binevenit după mai mulți ani de scăderi. Ne asteptam la cresteri si mai mari, care pot fi impulsionate si printr-un cadru legislativ care sa sustina cat mai bine piata auto, respectiv prin incurajarea creditarii“ menționează Cristina Gheorghițoiu, General Manager Naspers Classifieds România.
Așadar, pentru cea de-a doua jumătate a anului, dacă vorbim de piața auto, se estimează o creștere de 10-15% pentru piața mașinilor noi, avans impulsionat de programul Rabla și dominat de viitorii proprietari persoane juridice. În cazul mașinilor second-hand, unde principalii cumpărători sunt persoanele fizice, înmatriculările autoturismelor din import sunt în continuare afectate de timbrul de mediu astfel încât evoluția vânzărilor în a doua jumătate de an poate fi destul de imprevizibilă.