Doi pionieri in domeniul hidrogenului au dus rularea cu zero emisii la un nou nivel, parcurgand cu modelul Hyundai ix35 Fuel Cell 2.383 kilometri in 24 de ore. Arnt-Gøran Hartvig (specialist in domeniul sportiv) si Marius Bornstein (expert in fizica) au calatorit timp de 24 de ore pe drumurile publice din Germania, autovehiculul electric cu pila de combustibil evacuand doar vapori de apa.
Pentru aceasta distanta impresionanta, cei doi oameni de stiinta norvegieni au parcurs peste 300 de kilometri intre statiile de alimentare cu hidrogen Vatenfall din HafenCity, Hamburg si Shell din Sachsendamm, Berlin de mai multe ori in 24 de ore. Realimentarea masinii nu dureaza decat trei minute, oferind posibilitatea conducatorilor auto de a maximiza distanta parcursa.
Parcursul lor a inclus atat portiuni urbane, cat si de autostrada, demonstrand astfel adaptabilitatea modelului Hyundai ix35 Fuel Cell la conditii diferite de trafic. “Am vrut sa vedem care este rezultatul combinatiei dintre un autovehicul electric cu pila de combustibil performant si statiile de alimentare cu hidrogen. Rezultatul a fost uimitor,” a declarat echipajul la finalul calatoriei.
Acest rezultat reprezinta cea mai recenta reusita dintr-o serie de provocari la care a fost supus modelul pentru a evidentia potentialul tehnologiei fuel cell. In iunie anul trecut, cei doi au ales modelul ix35 Fuel Cell pentru a stabili un record de 700 de kilometri parcursi cu un singur rezervor de hidrogen. Specialistii norvegieni au mai parcurs, de asemenea, drumul de la Oslo la Monaco, alimentand doar in statiile existente pe cei 2.260 de kilometri.
Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer Hyundai Motor Europa, a mentionat: "Aceasta proba de anduranta evidentiaza in acelasi timp caracterul practic al autovehiculului electric pe baza de pila de combustibil pe distante lungi, precum si capacitatile tehnologiei Hyundai in privinta protectiei mediului. Programul Fuel a oferit deja cateva premiere mondiale, asadar nu este de mirare ca Hyundai ix35 Fuel Cell devine inca o data o referinta."
Hyundai este primul constructor auto care produce in serie si comercializeaza autovehicule pe baza de pila de combustibil. ix35 Fuel Cell se comercializeaza si ruleaza deja pe drumurile din 11 tari europene.
Unitatea este echipata cu un motor electric de 100 kW (136 CP), care permite atingerea unei viteze maxime de 160 km/h. Nu are emisii daunatoare mediului inconjurator – pe teava de esapament sunt eliminati doar vapori de apa – si are o autonomie de aproape 600 de kilometri, care pot fi parcursi cu un singur rezervor de hidrogen.