Noul Opel Astra se lansează în toană la Frankfurt. Dar până atunci, a făcut un scurt ocol prin România. Noi l-am văzut. Și, evident, nu ne-a părut rău. Prețurile pentru România nu au fost încă anunțate, mașina va fi disponibilă la noi prin noiembrie, însă teoretic în curând poate fi comandată. Și cred că alegerea nu e DELOC una rea. Mult mai ușoară, un sistem inovator de infotainment, care deschide o nouă gamă, un design care îți taie răsuflarea, o calitate vizibil peste vechiul Astra, un sistem de faruri extrem de interesant – iată numai câteva argumente. Să mă explic
Aerodinamicitate sporită
Mai uşor, mai economic şi mai agil – noul Opel Astra reprezintă un salt important în procesul de dezvoltare şi doreşte să atingă eficienţa maximă. Designul şi structura autovehiculului stabilesc, de asemenea, noi standarde în materie de aerodinamică şi continuă un avantaj Opel clasic – la lansarea sa în 1984, Kadett E GSi era cel mai aerodinamic model sedan din lume, cu un coeficient aerodinamic de 0,30. Caracteristicile aerodinamice excelente sunt strâns asociate cu valorile reduse ale consumului de carburant – un alt punct forte Opel tradiţional.
Un alt avantaj esenţial al noului Astra sunt dimensiunile sale mult mai compacte faţă de cele ale modelului anterior. Acesta este cu circa 2,5 cm mai coborât şi cu 0,5 cm mai subţire, având inclusiv roţile mai subţiri. Însă pentru a atinge performanţe aerodinamice maxime a fost nevoie şi de un nivel înalt de precizie şi atenţie la detalii. Inginerii au acordat o atenţie deosebită liniei plafonului, montantului C şi construcţiei părţii inferioare a caroseriei. Rezultatul este elocvent: noul model Opel compact se numără printre cele mai aerodinamice din clasa sa, având un coeficient aerodinamic de 0,285.
Totuşi, arta obţinerii unor performanţe aerodinamice exemplare se concentreză pe atenţia acordată detaliilor. Inginerii au decis să lase acoperişul să „curgă” lin înspre partea din spate a autovehiculului, pentru a reduce rezistenţa la înaintare. Spoilerul spate delicat are rolul unei margini de separare eficiente, care taie fluxul de aer în partea superioară fără a crea curenţi de aer neplăcuţi. Chiar şi montantul C cu marginile sale mici a fost conceput pentru a direcţiona fluxul de aer într-un mod mai eficient decât în cazul modelului anterior Astra, reducând astfel coeficientul aerodinamic.
Inginerii au reuşit să aducă noi îmbunătăţiri prin reproiectarea părţii inferioare a caroseriei. Spre deosebire de mulţi alţi producători auto, Opel a hotărât să nu folosească panouri pentru întreaga parte inferioară a caroseriei. În schimb, toate componentele au fost examinate şi reproiectate pentru a asigura un flux mai bun de aer. Partea inferioară a caroseriei are acum structuri şi un suport pentru baterie aerodinamice, noua punte spate este mai ridicată faţă de cea a modelului Astra anterior, nemaiconstituind astfel un obstacol pentru aerul direcţionat sub autovehicul. Toate aceste măsuri joacă un rol esenţial în obţinerea valorilor aerodinamice exemplare. În cifre, cea mai ecologică versiune a modelului Astra anterior avea un coeficient aerodinamic de 0,325. Versiunea de bază a noului Astra are un coeficient aerodinamic remarcabil de numai 0,285. Chiar şi modelul diesel cu transmisie automată din noua generaţie, cu jante de 18", este mai bun din acest punct de vedere decât cea mai aerodinamică versiune a modelului anterior, cu un coeficient aerodinamic de 0,31. Şi aceasta nu este totul – în viitor este planificată construcţia unei versiuni ecoFlex şi mai aerodinamice şi mai economice.
Motoare noi sau în premieră
Decizia asumată de a nu folosi panouri pentru întreaga parte inferioară a caroseriei a dus şi la reducerea greutăţii şi, în consecinţă, a consumului de carburant şi a costurilor de producţie. Avantaje cu un impact pozitiv asupra preţului, un lucru de care clienţii pot profita.
Şi având în vedere faptul că noul Astra va fi propulsat de un motor de ultimă generaţie cu puteri cuprinse între 70 kW/95 cp şi 147 kW/200 cp, clienţii au numai de câştigat. Toate motoarele din noua generaţie combină performanţele excelente şi consumul redus de carburant cu reacţii rapide, având în acelaşi timp o funcţionare uniformă şi un nivel redus de zgomot. De exemplu, noul Astra echipat cu motorul turbo de 1,0 l şi transmisia Easytronic 3.0 este cel mai economic motor pe benzină din clasa sa.