BMW are onoarea să fie partener al Festivalului Internaţional George Enescu şi să ofere prin BMW Seria 6 Gran Coupe automobilul oficial al evenimentului. Alegerea modelului este una specială. Un BMW Seria 6 Gran Coupe, prin apartenenţa la clasa de lux şi prin linia elegantă de coupe cu patru uşi, este un adevărat automobil de gală pentru o seară de gală.
În acelaşi timp, asocierea BMW cu un important festival de muzică clasică nu este întâmplătoare. De peste 40 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, pe muzica jazz şi cea clasică, precum şi pe arhitectură şi design. Proiectele în care compania este implicată, creează un dialog cu societatea şi, în acelaşi timp, pun în prim-plan valori ale mărcii BMW: eleganţă, creativitate, exclusivitate.
Alături de BMW Seria 6 Gran Coupe, care va îndeplini servicii de shuttle pentru princiaplele personalităţi invitate, o flotă de BMW Seria 5 Touring vor asigura susţinere logistică pentru eveniment. Aceste modele au fost alese pentru combinaţia unică între linia elegantă şi soluţia versatilă de spaţiu.
Puțină istorie
Totul a început în 1972, cu trei picturi de mari dimensiuni semnate de marele Gerhard Richter, create special pentru a fi expuse în foaierul sediului central BMW Group de la München. De atunci, artişti precum Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Jeff Koons, Zubin Metha, Daniel Barenboim şi Anna Netrebko au cooperat cu BMW. În plus, compania a avut proiecte cu arhitecţi renumiţi, precum Karl Schwanzer, Zaha Hadid sau compania Coop Himmelb(l)au, care au realizat designul unor clădiri centrale sau uzine ale mărcii. În 2011, BMW Guggenheim Lab, o iniţiativă globală a Fundaţiei Solomon R. Guggenheim, Muzeului Guggenheim şi BMW Group, a avut premiera mondială la New York. BMW a mai semnat colaborări cu Tate Modern, cu Art Basel, cu Paris Photo, cu festivaluri de muzică clasică sau jazz şi este organizatorul BMW Welt Jazz Award.
BMW Art Cars
Cel mai renumit proiect cultural al mărcii rămâne însă BMW Art Cars. Se împlinesc exact 40 de ani de când, la iniţiativa lui Hervé Poulain, pilot şi colecţionar de artă, BMW prezenta în celebra cursă de 24h de la LeMans un model pictat de Alexander Calder, un important artist american. Se crea astfel un contrast puternic faţă de toate celelalte automobile înscrise la grila de start, acoperite de logourile şi culorile sponsorilor. De atunci, 17 BMW Art Cars au fost create de unii din cei mai importanți reprezentanți ai curentului pop-art, printre care Andy Warhol sau Roy Lichtenstein. BMW a construit o legătură unică între artă şi cursele de maşini. A transformat astfel nu doar model în care vedem automobilul şi lumea sporturilor cu motor, dar a influenţat şi pe artişti şi arta acestora. Le-a oferit acestor noi suprafeţe de exprimare, iar Frank Stella, în urma experienţei, a devenit chiar pilot pentru BMW.
Partereneriate în România
În România, BMW a consolidat parteneriate de tradiţie cu Festivalul de muzică de cameră SoNoRo, Les Films de Cannes à Bucarest, Festivalul Dakino sau Anonimul, precum şi Bienala de Gravură Experimentală. La nivel naţional, partenerii BMW susţin o gamă largă de proiecte culturale, aşa cum este Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, Festivalul de Teatru de la Ploieşti sau parteneriatul cu Teatrul Naţional Bucureşti.