Astazi s-a reinaugurat oficial Tiriac Collection. Motivul? Galeria, inchisa la inceputul lui februarie pentru modificari majore, s-a redeschis dublandu-se practica atat suprafata de expunere cat si numarul de masini.
Astfel Tiriac Collection aduna acum peste 150 de masini. “Eu stiu ca am cumparat 330”, a declarat Ion Tiriac la deschiderea oficiala. “Sper ca nu au disparut, pentru ca, stiti unele lucruri mai dispar prin tara asta”, a glumit omul de afaceri.
La deschidere au participat nume ilustre ale sportului romanesc. Nadia Comaneci, Ilie Nastase, Mihai Leu, Andreea Raducanu dar si politicianul Calin Popescu Tariceanu, l insusi un pasionat al segmentului auto.
“Nu este un muzeu, este o colectie” , a tinut sa precizeze Ion Tiriac, dupa care a inceput sa glumeasca pe seama lui Ilie Nastase, aflat in public. “Pana acum nu am instrainat decat o masina dintre cele cumparate, una singura, si dupa aceea imi pare rau”, a spus Tiriac, facand aluzie la cadoul pe care i l-a facut in octombrie anul trecut preietenului sau: un Citroen 1972 cu motor de Maserati, cotat la aproximativ 50.000 de euro.
“De fapt nu pot spuna cat valoreaza masinile” a mai spus Tiriac. “Ele valoreaza atat cat este dispus cumparatiorul sa dea”. Ion Tiriac a povestit cum a avut deseori surprize dupa cumpararea unei masinin la licitatie; multe dintre modelele luate au trebuit resaturate sau reparate, ridicand substantial factura de achizitie.
Spre deoserbire de anul tecut, piesa de rezistență a Galeria Țiriac Collection va fi noul Ferrari LaFerrari, o masina cu care omul de afaceri a mers foarte putin, intrucat are doar 80 de km la bord. Tot în cadrul colecției, fanii vor putea vedea cvadriciclul Hurtu 3 1/2, fabricat în 1899 – cea mai veche masina din expozitie. Ca sa va dati seama de intreaga anvergura a colectiei, noi am numarat nu mai putin de 16 Rolls-uri. Peste 150 de maşini totalizând 30.000 cai putere, spun organizatorii.
Tiriac Collection este locul unde trebuie sa mergi daca esti pasionat de automobile. Si unde poti sa iti petreci cateva ore bune, pentru ca fiecare masina are istoria ei. Si, cateodata istoria poate deveni mai interesanta decat insasi masina...